רדיוס 100FM
https://d20x387xvo6jlt.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/08/article_bnr_mobile.jpg

שנות ה-20: מהם 6 הדברים שיתרחשו בעולם המוזיקה בעשור הנוכחי?

30.01.20

מאת: הלל אברמוביץ'

האם הדיסקים ייעלמו לחלוטין? אילו ז'אנרים חדשים ישלטו במוזיקה?
האם נעדיף לטוס להופעה בחו"ל או לצפות בה במשקפי מציאות מדומה?
העורך המוזיקלי שלנו, הלל אברמוביץ' מסביר על השינויים הגדולים שצפויים: "מוזיקה זה הכול"

הכניסה לעשור חדש היא הזדמנות מצוינת לנתח את מצב תעשיית המוזיקה ואחרי שני עשורים של תהפוכות הגיע הזמן לנסות להבין גם מה צופן לנו העתיד בתחום. השינויים הטכנולוגיים הביאו לשנים קשות בתעשייה, שהצריכו מכולם להתאים את עצמם לעולם החדש ודווקא אחרי כמה שנים קשות, נראה שהתעשייה הסתגלה והיא במגמת צמיחה בארץ ובעולם.

בזמן שמכירות הדיסקים ירדו ומנגד מכירות התקליטים עלו, לצד כל פלטפורמות המוזיקה הדיגיטליות, אין ספק שהמוזיקה עדיין מהווה גורם מרכזי וחשוב מאוד בכל התרבויות בעולם. כולנו שומעים מוזיקה, הולכים להופעות, וצורכים אותה בדרכים שונות. הצצנו בכדור הבדולח שלנו (כן, יש לנו כזה), והנה לפניכם מה שלדעתנו צפוי לקרות בתחום בעשור הנוכחי:                                                                                    

1. מוזיקה באופן הפיזי תעלם לחלוטין, כמעט
 הנוסטלגיה למוזיקה שניתן לחוש הובילה בשנים האחרונות לכך שהתקליטים חזרו ובגדול. בשנת 2018, עברו מכירות של תקליטים את מכירות הדיסקים ובשנת 2019 המגמה אפילו התחזקה. אפילו הקלטות חזרו, בעיקר בגלל סרטים וסדרות טלוויזיה על האייטי'ז (כמו שומרי הגלקסיה או דברים מוזרים אחרים). למרות שהעניין שימח את החברות והאומנים, טרנד הנוסטלגיה צפוי לחלוף והסטרימינג ימשיך להתחזק.

2. תם עידן – חברות התקליטים ייעלמו
בעבר, אומן היה חייב גב של חברת תקליטים שתשקיע בו, שתפיץ את המוזיקה שלו, שתשלם על אולפנים, הקלטות ועוד. כל זה נתמך על ידי צבא קטן שמשווק את האומן ומרשת ההפצה של החברה כדי ליצור מוזיקה ואלבומים. כיום, אומנים חתומים בעיקר מהחוזק שלהם ברשתות החברתיות, כמות העוקבים ומספרי הצפיות. לכן אין לאומן צורך יותר בחברת תקליטים. לכן, ככל הנראה, לאט לאט נראה את החברות האלה מתפתחות לכיוונים שונים ומשקיעות בתחומים נוספים ולא רק במוזיקה.                                                     

3. מבטיחים לא להיות מופתעים כשביונסה תוחתם על ידי קוקה קולה?  
אל תופתעו! לא משנה כמה האומן יפיק ויפיץ לבד, הוא עדיין יצטרך תמיכה כספית מחברה גדולה ויציבה, ונראה יותר אומנים חתומים אצל חברות קמעונאיות, אופנה, תעופה ועוד. שיתוף הפעולה בין החברה לאומן יעשו לשניהם טוב, המותג יזוהה עם האומן והאומן יכניס הרבה כסף. אל תתבלבלו, זה לא שהחברות הגדולות צריכות להחתים אומנים כדי להגדיל את ההכנסות שלהן. אבל תקציבי הפרסום יועברו לתקציבי הפקה, הקלטה ופיתוח אומנים שישמשו כאמצעי שיווק.  

4. אלבום – OUT , להיטים – IN
עבר זמנו של האלבום השלם, גם אומנים גדולים ובטח אומנים חדשים וצעירים יוציאו שירים בודדים בלי מסגרת של אלבום שיגיע לאחר כמה להיטים , בעידן הסטרימינג אין כוח לאלבום שלם, מי שישמע מוסיקה ישמע שיר או שניים של אותו אומן שכבר מצליח ולא יזדקק לאלבום שלם .

מציאות מדומה: לשבת בבית- להרגיש בהופעה

5. מוזיקה אמיתית במציאות מדומה
הכלי של "מציאות מדומה", שהחל כטרנד לגיימרים, יחדור לתעשיית המוזיקה ויהפוך לתופעה מרכזית. אנשים יחוו הופעות מוזיקליות מכל העולם כשהם יושבים על הספה בסלון בביתם. בשנים האחרונות התנסו בזה אנשים בפסטיבלים כמו קואצ'לה, והחוויות היו מדהימות, וגם מוזיקאים עצמם החלו ליזום פרויקטים עם מציאות מדומה. דמיינו לעצמכם איך זה לשבת בבית ולהרגיש שאתם באולם במדינה אחרת עם כל הקהל בשורה הראשונה בלי כל הבלאגן של להידחף ולהגיע למקום.

6. חיבורים מיוחדים של ז'אנרים
אם היינו שואלים תלמידי תיכון בניינטי'ז: "מה הסוג המוזיקלי האהוב עליך?" – לרובם הייתה תשובה מוחלטת. היום, זה כבר סיפור אחר לגמרי של כור היתוך של ז'אנרים ותקופות, מהיפ-הופ, דרך פופ, EDM, והרשימה ארוכה. בעידן הפלייליסט, המוזיקה האהובה עליך היא כל מה שאתה מקשיב אליו כרגע.

הילדים של היום הם גם האומנים של המחר, שללא ספק ייצרו שלל ז'אנרים מוזיקליים חדשים. כבר ב-2019, נוצר חיבור שאף אחד לא יכול היה לצפות בין היפ-הופ לקאנטרי, הלהיט "Old Town Road" שהיה השיר הכי מושמע בארה"ב באותה שנה, וצעד הכי הרבה שבועות במקום הראשון.
בעשור הבא צפויים עוד חיבורים מוזיקליים שהיום נראים בלתי אפשריים.

שתף

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

30.01.20

הטיפים של ג'ני בלום לכתיבת ההקדשה המושלמת

30.01.20

השירים של היום נגמרים בקאט

02.02.20

מדי שבוע בתוכנית הקלאב שלנו "ליין אאוט" (שישי, 22:00) אנחנו מביאים לכם את הטרקים הכי חדשים ובולטים במוסיקה האלקטרונית.

 / 
מנגן עכשיו

NON STOP MUSIC