רדיוס 100FM
Blog banner

For You

כל החדשות והטרנדים הכי חמים במוזיקה וברשת במגזין אחד בשבילכם!

איך להיזהר מאפקט בת היענה?

המגישים ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מסבירים כיצד להתאים נכון את ההכנסות וההוצאות שלנו בגיל הפרישה. האם כל תא משפחתי צריך לסדר את הטבלה הזו כבר בגיל צעיר? מה עושים כאשר יש התנגשות בין מה שאנחנו רוצים להשיג כמו נסיעות לחו"ל או שיפוץ דירה, מול החלופה העדיפה מבחינת מיסוי ומבחינת גודל הפנסיה? איך אפשר לעזור להורים שלנו להתנהל נכון עם השינויים בהוצאות במהלך הזמן? מהם הכלים שיכולים לאפשר להם גם לתת תמיכה כלכלית או לרכוש נכסים לנכדים וגם לשמור לעצמם מספיק כסף להוצאות עתידיות?

  • 14.04.24

    ראיון עומק עם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד, המנתח את תולדות הסכסוך הישראלי -פלשתיני ואת ההשלכות שלו על מלחמת "חרבות ברז"ל , עמית הלוי מסביר כיצד צריך להיראות היום שאחרי חמאס וכיצד לדעתו המלחמה תשפיע על אירופה וארה"ב

  • 14.04.24

    יושב ראש הוועדה לזכויות הילד, חבר הכנסת אלי דלל מסביר מה דעתו על הסכנה בפתיחת מלחמה מול איראן וחיזבאללה , מה הוא חושב על החלטתו של השר לשעבר גדעון סער לפרוש מהממשלה וכיצד צריך לפעול כדי להגן על ילדים מפני כלי נשק שנמצאים בבתים פרטיים

  • 14.04.24

    יושב ראש "הימין הממלכתי", השר לשעבר גדעון סער, מספר מדוע החליט לפרוש מהממשלה ומהי הביקורת שיש לו על התנהלות המלחמה ועל ראש הממשלה נתניהו והשר בני גנץ

  • 07.04.24

    חברת הכנסת טלי גוטליב מסבירה מה דעתה על קריאתו של יו"ר "המחנה הממלכתי", השר בני גנץ להקדמת הבחירות לחודש ספטמבר, ומה היא חושבת על ההפגנות נגד הממשלה ועל כך שחלק מבני משפחות החטופים הצטרפו להפגנות האלה

  • 07.04.24

    חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת "ישראל ביתנו" מספרת על הצעת החוק שלו שבאה להגדיר את אונר"א כארגון טרור, מסבירה מדוע צריך ללכת עכשיו לבחירות והאם המלחמה בצפון היא בלתי נמנעת

  • 07.04.24

    סגן יושב ראש הכנסת , חבר הכנסת משה קינלי טור- פז ממפלגת "יש עתיד" מספר על ההחלטה שלו להתגייס למילואים מייד אחרי הטבח בשבעה באוקטובר, ולשרת במילואים כשלושה חודשים כקצין אגף המבצעים של אוגדת עזה בדרגת סגן אלוף

  • 04.04.24

    בהצהרה לעיתון "טהראן טיימס" שפורסמה ב 2 לאפריל, מאשים מנהיג איראן האייתוללה  עלי חמינאי את ישראל בהתנקשות בבכירים איראנים בדמשק ומאיים בפעולת תגובה משמעותית. מוסיף חמינאי ומצהיר שהתמיכה האיראנית בהתנגדות הפלסטינית בעזה וביהודה ושומרון תימשך כנגד מה שהוא מכנה "טבח בפלסטינים ורצח עם".

     

    כדאי לא לזלזל בהכרזות של המנהיג העליון באיראן, חמינאי, הנחשב לראש המערכת הפוליטית ולמחזיק הכוח המשמעותי במדינה. בהתאם לחוקה, הוא הקובע את מדיניות החוץ והפנים, שולט בצבא איראן ובכלל זאת, במשמרות המהפכה.

    חיסולו של בכיר כוח קודס של משמרות המהפכה, מוחמד רזא זאהדי, ארבע שנים אחרי חיסולו של קאסם סולימאני , מעביר לאיראנים מסר חד משמעי, שישראל מסירה את הכפפות במלחמה מול השלוחה האיראנית הרצחנית ועולה שלב נוסף בדרך למלחמה אפשרית.

     

    במקביל, נשיא איראן, איברהים ראיסי,  מאיים: "התקיפה הישראלית לא תעבור בלי תגובה". זה אותו ראיסי, שנפגש עם יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה,  רק לאחרונה ,יחד עם משלחת של בכירים מארגון הטרור על מנת לדון על המשך הלחימה בעזה .

    לפי דיווח בעיתון הניו יורק טיימס, התקיפה שיוחסה לישראל התבצעה באמצעות שישה טילים שנורו ממטוס 35-f וכוונה אל פגישה חשאית בה נכחו גורמי מודיעין איראניים ובכירים בג'יהאד האסלאמי.

    על פי הדיווח, בפגישה השתתפו בין היתר, מפקדים בכירים בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים יחד עם מספר מנהיגים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שהתאספו בכדי לדון על מצב המלחמה בעזה.

     

    כדאי גם לשים לב ולהיות זהירים בעקבות הפרסומים שלפיהם שב"כ חשף  את שיטות איסוף המידע ברשת של המודיעין האיראני .

    זאת בהמשך לפרסום הקודם בו שב״כ חשף רשת גיוס והפעלת אזרחים ישראלים על ידי גורמי ביטחון איראניים, לטובת ביצוע משימות בישראל. נחשף כי מדובר במשימות לצילום כתובות מגורים של אנשי מערכת הביטחון ושל גורמים המופיעים בתדירות בתקשורת, המתבטאים כנגד איראן במסגרת פרסומים גלויים.

     

    בתקופה האחרונה  התפרסם גם כי גופי הביטחון האיראנים עושים שימוש ציני ומניפולטיבי בפלטפורמות ברשת האינטרנט ומקדמים פעילות מול משפחות חטופים- יוזמים התקהלויות ליד בתי המשפחות, שולחים זרי פרחים ומסרים לבתיהם.  כל האמור מתבצע בסיוע פלטפורמות פיקטיביות ברשת.

    הפלטפורמות הפיקטיביות נחשפו במסגרת הפעלת כלים ויכולות מתקדמות של שב"כ בניטור המרחב הרשתי, והודות להגברת ערנות של אזרחי ישראל לאתרי פייק ולפלטפורמות עוינות.

     

    אם הניסיונות לדחיקת חיזבאללה  בדרכים דיפלומטיות אל מעבר לליטני והסרת האיום על הצפון ייכשלו, הסיכון להתדרדרות גבוה.

    על טהראן ושלוחותיה להבין שהפעם לא יהיו הנחות, והאיום על יישובינו יוסר אם בדרכים דיפלומטיות או במלחמה.

    בטהראן יושבים מנהיגים לא טיפשים וסוחרים טובים, במשא ומתן הם ינסו לסחוט את הלימון עד הסוף, אבל זאת עד שהם יבינו שישראל מתכוונת הפעם לפעול במלוא העוצמה הצבאית, והשלכותיה יהיו קשות ועלולות להוביל אותנו להתדרדרות עד כדי מלחמה אזורית תוך פרק זמן קצר.

    אם אכן ישראל תזהה איום לתקיפה איראנית סביר להניח שאנחנו נהיה הראשונים לתקוף.

    ימי המלחמה הראשונים עם החיזבאללה לא יהיו קלים, יהיו פגיעות קשות בישובים אזרחים בעורף אבל חיל האוויר ישטח את ביירות כולל רובע הדאחיה.

    מנהיג חיזבאללה ,חסן נסראללה הוא צופה וקורא אובססיבי של התקשורת ומתמצא בצורה מפתיע בפוליטיקה הישראלית. ואולי אם יקרא  שורות אלה הוא יבין שהמסר  הפעם הוא שראשו בסכנה והתשלום שישראל תגבה ממנו יהיה תשלום בריבית נשך, שדמו הותר ושיש לו שתי אפשרויות :לכבד את החלטת האו"ם 1701 שפרושה לפרוק את  נשקו לבל יהווה יותר איום על אזרחי הצפון, או שדמו בראשו יותר.

    צה"ל  וגורמי הביטחון הישראליים יבואו איתו חשבון בין אם במלחמה שהוא יתחיל בה או שסבלנותה של ישראל תפקע ואז הוא ירגיש את מה שמרגישים  תושבינו בצפון.

    השאלה לגבי חיסולו של נסראללה תהיה לא אם, אלא מתי, ישראל תשיג אותו במוקדם או במאוחר, ועליו לדעת שהוא חי על זמן שאול בבונקר.

     

    הביקורת של גורמים שונים על קצב ההתקדמות של הצבא במלחמה נגד החמאס אינה עניינית ונובעת ככל הנראה מאי הבנה של הזהירות המתבקשת ומכלול הנסיבות כולל הלחץ האמריקאי.  זאת לצד החשש של ישראל מעיכוב או שינוי באספקת אמצעי לחימה וחימושים מדויקים.

    במקביל, יוצאת השבוע  הודעה מרגיעה מהבית הלבן על חידוש התהליך לאספקת עשרות מטוסי F15 ואמצעים לשדרוג חימושים  ופצצות מדויקות.

    אמצעי תקשורת בעולם וגם בארץ ממשיכים להפיץ ידיעות לא מדויקות ומזיקות על הלחץ האמריקאי להימנע מכניסה לרפיח והפסקת הלחימה.

    נשיא ארה"ב ביידן רואה את ההתדרדרות  שלו בסקרים, חודשים לפני הבחירות והוא במצוקה. הביקורות הפומביות הנשמעות מצד פוליטיקאים מסוימים בישראל בשעה שארה"ב  ממשיכה לספק תמיכה ציבורית ואספקת נשק, לא עושות טוב למערכת היחסים עם הגדולה בידידותיה.

    את הביקורת אפשר וצריך להשמיע בשיחות סגורות וודאי לא לתקוף בתקשורת את הנשיא האמריקאי הידידותי ביותר לישראל.

  • 02.04.24

    המגישים ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מסבירים על החשיבות להנגיש את המידע הרלוונטי לגבי המושג "פרישה מדומה". זאת כדי שתוכלו למצוא את הפתרון הטוב ביותר ואת הכלים המתאימים עבורכם ועבור הוריכם לקראת הפרישה. האם אפשר להתחיל לקבל פנסיה גם אם לא הגעתם לגיל הפרישה הקבוע בחוק? למי המהלך הזה מתאים? ואיך הוא מתקשר להקטנת אחוזי המשרה לשכירים? האם התשלומים האלה חייבים במס?ומתי עושים תיאום מס? כיצד ניתן להשקיע את הכסף הזה בתוכניות חיסכון כדי שיצבור ריבית והצמדה? ומה תהיה ההשפעה העתידית על תשלומי הפנסיה שתקבלו בגיל הפרישה?

  • 24.03.24

    ראיון מיוחד עם חברת הכנסת לימור סון הר –מלך ממפלגת "עוצמה יהודית" המספרת על השדולה למניעת פגיעות מיניות, שהיא עומדת בראשה, מסבירה מה הביקורת שיש לה על הדרג הצבאי לפני ואחרי השבעה באוקטובר וכיצד לדעתה צריך להיראות היום שאחרי החמאס ברצועת עזה

  • 24.03.24

    סגן יושב ראש הכנסת , חבר הכנסת ארז מלול ממפלגת ש"ס מתייחס למשבר בקואליציה , לאפשרות של הסכם להחזרת החטופים משבי החמאס ומסביר על הצעות החוק שלו וביניהן הצעת חוק הורשה של זכויות דיגיטליות לבני משפחות של נפטר והצעת חוק לפיה נוסעים בתחבורה הציבורית יוכלו לשלם באשראי

  • 19.03.24

    המגישים ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מדברים על המושג "יחס תחלופה" – היחס בין הפנסיה שתקבלו לבין המשכורת שאתם מקבלים עכשיו. באיזה אופן בודקים כמה כסף נקבל לקראת פרישה? האם משיכת פיצויים מקטינה את הפנסיה? מה קובע חוק פנסיית חובה? מה עושים עצמאיים כדי להתכונן לגיל הפרישה ובאילו דרכים משפיעה רציפות העבודה על גובה הפנסיה העתידית?האם כאשר עוברים מקום עבודה, מקטינים למעשה את תשלומי הפנסיה? מה לגבי המרה של קרנות השתלמות וקופות גמל? וכיצד זה מתקשר להשבחת נכס קיים כהכנסה נוספת?

  • 17.03.24

    חברת הכנסת שרן השכל ממפלגת "תקווה חדשה- הימין הממלכתי" מסבירה מדוע השר גדעון סער החליט לפרק את "המחנה הממלכתי" דווקא בעת הזו, ומה דעתה על התבטאויות של מרצים באוניברסיטה העברית נגד מדינת ישראל

  • 17.03.24

    חברת הכנסת ד"ר צגה מלקו מהליכוד מספרת על השדולה למען נפגעות פגיעות מיניות ועל החשש שחטופות נכנסו להריון ממחבלים בשבי החמאס , במהלך הראיון היא מספרת על הצעת החוק שלה לפיה ייעצרו כל ההליכים הפליליים כלפי אזרחים יוצאי אתיופיה ביחס לעבירות במסגרת המחאה כנגד האלימות המשטרתית.

  • 17.03.24

    יושבת ראש ועדת הצעירים, חבר הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה מסבירה מה דעתה תקציב המדינה, כיצד צריך לתקציב את מערכת הבריאות בעקבות המלחמה ומה היא חושבת על החלטתו של גדעון סער לפרק את "המחנה הממלכתי"

  • 10.03.24

    חבר הכנסת ירון לוי ממפלגת "יש עתיד" מספר על תוצאות הבחירות המוניציפאליות , מדוע לדעתו צריך ללכת לבחירות לכנסת דווקא עכשיו ועל הפעילות הפרלמנטרית שלו לטובת חיזוק מערך הפסיכולוגים הציבוריים

  • 10.03.24

    חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד מתייחס למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון , מסביר מה לדעתו צריך להיות הניצחון המוחלט במלחמה מול חמאס ומה הוא חושב על התנהלות מזכ"ל האו"ם בעקבות פרסום הדו"ח על פשעי האלימות המינית של מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר

  • 10.03.24

    סגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת חנוך דב מילביצקי מהליכוד מסביר מה הוא חושב על הנסיעה של יושב ראש "המחנה הממלכתי" השר בני גנץ לפגישות בארה"ב ואנגליה , ומה דעתו על פעולה צבאית ברפיח ועל הלחץ האמריקאי נגד פעולה כזו

  • 05.03.24

    ארה"ב שבה ודורשת מישראל הסברים בנושא השימוש בנשק אמריקאי, הפחתה במספר הנפגעים הפלסטינים והגברת הסיוע ההומניטארי לעזה.

    על הנשיא האמריקאי ביידן מופעל לחץ מפלגתי כבד למתן את הסיוע לישראל.

    במקביל להפגנות הנערכות נגדו ומצבו המתדרדר בסקרים הפוליטיים, גובר החשש בקרב הדמוקרטים להפסד השלטון לרפובליקאים.

    הנשיא ביידן הנחשב בצדק כגדול ידידי ישראל  מקרב הדמוקרטים, מנסה לבלום את ההתדרדרות במצבו הפוליטי, והלחץ האמריקאי על ישראל הוא פועל יוצא מכך.

    ישראל מסרבת לקבל את דרישות ארה"ב לא להיכנס לרפיח ולהימנע מתפיסת ציר פילדלפי.

    קבלת הדרישות האמריקאיות – פרושן סיום המלחמה ללא השגת היעדים שהוצבו. בנושא הרחבת הסיוע ההומניטארי שרובו נגנב ע"י החמאס ,ישראל תתפשר.

    אי עמידה בדרישות האמריקאיות עלולה להוביל לעיכובים בחידוש החימושים הדרושים לפני מלחמה אפשרית עם החיזבאללה. אחת ההצעות הנבחנות היא הצעת שר התקשורת  ד"ר שלמה קרעי להעברת הסיוע ההומניטארי למרכז הרצועה בלבד, שם יחולק בפיקוח צה"ל.

    כך יובטח שהסיוע הזה יועבר למחבלי החמאס, המספסרים במזון ובתרופות וכופים על תושבים מסכנים לקחת חלק בלחימה נגד ישראל.

    ברקע המצב הכאוטי ברצועה מתחילות קבוצות של עזתים מקומיים לא חמושים המבינים שסופו של החמאס קרב, להתארגן בידיעה ובתמיכת הרשות הפלסטינית וכנראה בהסכמה בשתיקה של ישראל.

    לדבריהם הם פועלים בסמכות משרד הפנים של הרשות הפלסטינית ותפקידם לשמור על הסדר ומניעת ביזה של הציוד ההומניטרי, ואולי גם לקראת סדר חדש ביום  שאחרי.

     

    מחבלי חמאס מתחילים להרגיש את צה"ל המתקרב למקומות המסתור שלהם ומחפשים דרכים להימלט למצרים, וחלקם גם מצליחים. גם סינוואר יודע שזמנו קצוב.

    ישראל כך פורסם ,יודעת בדיוק את מקום הימצאו ושתי פעולות מבצעיות בוטלו מחשש לשלום חטופים שלידו.

     

    למרות הדרישה האמריקאית כניסת צה"ל לרפיח והגעה למעבר פילדלפי היא רק שאלה של זמן.

    גם החמאס מבין שהלחימה בעזה לא תסתיים אחרי ההסכם המסתמן בנושא שחרור החטופים .

     

    ביידן אמר השבוע בשיחה  עם NBC :" מקווה להשיג הפסקת אש עד יום שני . ולדבריו :"ישראל הסכימה לא לבצע פעילות צבאית במהלך חודש הרמדאן".

    נקווה שבעקבות האופטימיות הזהירה של ארה"ב וישראל, והרצון להתקדם להסכם לפני הרמדאן, נזכה לראות את חטופינו בארץ.

  • 05.03.24

    המגישים ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, עוסקים באפשרויות הפרישה המיוחדות לעובדי משרד החינוך. עובדי הוראה מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – כאלה שמקבלים פנסיה תקציבית, וכאלה שמקבלים פנסיה צוברת. אז מהם ההבדלים ואילו כספים מופיעים במסלקה הפנסיונית? בנוסף, עולות השאלות לגבי ההפרשות לקופות גמל: האם ניתן למשוך אותם לפני גיל הפרישה, ומה קורה עם כספים שנצברים בקרנות ההשתלמות המיוחדות לעובדי הוראה? מהו "מענק שנים עודפות" ועד כמה חשוב לבדוק לפני הפרישה את הרישום של הוותק ואת תקופות ההעסקה הרשמיות במשרד החינוך?

  • 04.03.24

    סגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יבגני סובה ממפלגת "ישראל ביתנו" מספר על החשיבות בגיוס של כל שכבות האוכלוסייה לצה"ל, ומה הערכתו לגבי הסבירות למלחמה נרחבת בין ישראל לחיזבאללה בלבנון

  • 04.03.24

    שר החקלאות לשעבר, סגן שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אלון שוסטרממפלגת "המחנה הממלכתי" מספר על המתקפה ב 7 לאוקטובר שהיתה גם על קיבוץ מפלסים שבו הוא מתגורר , על אומץ הלב והגבורה של חברי הקיבוץ, כיתת הכוננות יחד עם חיילי צה"ל ואנשי שב"כ

  • 04.03.24

    חבר הכנסת משה פסל מהליכוד מספר על הצעות החוק שלו שנועדו לתגמל ולהוקיר את אנשי המילואים , מסביר מה דעתו על הלחץ שמפעיל ביידן על ישראל כדי להגיע להפסקת אש ואומר האם השר גדעון סער צריך לחזור בחזרה למפלגת הליכוד

  • 03.03.24

    בעקבות התקרית הקשה בה נהרגו עשרות עזתים, חלקם בדוחק ושלא באשמת צה"ל בנסיון להגיע למשאיות הסיוע ההומניטרי,  נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הידוע  בעוינותו לישראל משחרר שוב אמירה מקוממת ואנטישמית.

    פטרו עומד בראש מדינה הידועה לשמצה המוכרת כנתיב הברחות הקוקאין הבינלאומי,שהפשע משתולל שם באין מפריע ממש כמו בדרום אפריקה, מעז להשוות אותנו לנאצים?

    האם זו לא אותה מדינה שגם אליה ברחו ומצאו מקלט הנאצים אחרי מלחמת העולם השניה? טוב עשתה ישראל שעצרה את  מכירת הנשק למדינות עוינות דוגמת קולומביה.

     

    נשיא תורכיה הרודן ארדואן שטובח בכורדים לא מפסיד שום הזדמנות להשתלח בישראל אולי כאן המקום להזכיר לארדואן את ה 23 , לאפריל שממש בחודש הקרוב חל יום הזיכרון לשואת העם הארמני שנטבחו עד שנת 1922 על ידי התורכים העותמאנים.

    ארדואן איש האחים המוסלמים החי בפאר מנקר עינים כשבכלכלה שלו מדרדרת לשפל הוא מגדולי האנטישמים  בדורנו.הוא מארח בארמונו את אחיו בכירי הנאצים החדשים -החמאס שאך אתמול ביצעו רצח עם וטבחו ביהודים.

    ארדואן מאיים עכשיו להעמיד לדין את שרי ממשלת ישראל.

    המילה נאציזם הפכה למטבע לשון בקרב מנהיגי מדינות לא מעטות.

    האמירות לפיהן ישראל טובחת בפלסטינים וההשוואה לגרמניה הנאצית,בה נטבחו שישה מליון מבני עמנו, מדאיגות ומעוררות הרבה שאלות .

    כיצד חברו ראשי מדינות כמו תורכיה, בלגיה,דרום אפריקה,ברזיל קולומביה ועוד, למקהלה משותפת של אמירות  נוטפות שינאה ורעל כנגד מדינה קטנה הנלחמת מלחמת קיום במרחב עוין השואף להשמידה?

    כיצד מדינת היהודים, הדמוקרטיה  היחידה באזור,מדינת מופת הידועה בטכנולוגיות המתקדמות שלה,בחקלאות,מדע ורפואה הפכה לבלתי רצויה בקרב מדינות שרק שלשום היו ידידותיה הטובות?

    בשנת  1967  ישראל הקטנה הצליחה בשישה ימים להתגבר על מדינות ערב שאיימו להשמידה וזכתה לאהדה בינלאומית ואיך קורה שישראל

    שהייתה נערצת ומוערכת,  הפכה לשק החבטות של העולם דווקא אחרי אסון כל כך נורא שקרה לנו בשבעה לאוקטובר כשרוצחים פלסטינים מתועבים רצחו,אנסו ושרפו יהודים ?

    מדוע  העולם שותק נגד פשעים נגד האנושות שמבצע ארגון טרור ?  ולמה ישראל לא מצליחה לשבור את תקרת הזכוכית של  כלי תקשורת  מערביים שנוטים להציג את התמונות הקשות מעזה בצורה מעוותת, תוך מתן פרשנות שברוב המקרים נוטה בברור לכיוון הפלסטינים?

    אין ספק שאנשים נוטים להזדהות עם חלשים ומסכנים, והפלסטינים ידעו  לאורך השנים להתקרבן וליצור נרטיב שקרי שהצליח לעבוד על העולם.

    הסיכסוך היהודי -פלסטיני לא החל בגלל הקמת המדינה כפי שנוטים רבים לחשוב.פרעות תרפ"ט היו בשנת 1929 אז טבחו ערבים ביהודים ,רצחו כ 130 ופצעו למעלה מ 300 יהודים.

    אין ספור תקריות של ערבים נגד יהודים היו מאז ועד הקמת המדינה.

    הנאיבים בינינו שחושבים שהקמת מדינה פלסטינית תיצור אחווה ותכבה את השנאה שלהם ליהודים, חיים בעולם אוטופי ולא מעשי.

    מדינות מוסלמיות שתושביהם היו רק לפני כמאה שנים ערב רב של נוודים,שעל אדמתם התגלו משאבי טבע אדירים ,ידעו להשתמש בכסף הרב כדי לקנות השפעה וכוח. מאות מיליארדי דולרים הושקעו בקניית נכסים במדינות המערב.בתי כלבו,חברות השקעות ונדל"ן הנסחרות בבורסות העולם.

    בעקבות השליטה הכלכלית הם התחילו לפתח גם תיאבון פוליטי.

    רבים, לא רק העשירים שבהם החלו להגר למדינות מערביות ששיוועו לכוח אדם זול.

    המהגרים שרבים מהם אפילו לא שולטים בשפת המקום, הקימו להם אזורים מוסלמיים,בתי עסק שהשפה השלטת שם היא ערבית.אט,אט ההשתלטות של המהגרים הרבים הנמצאים שם כבר שני דורות ויותר  וקיבלו אזרחות מקומית,הבינו את הכוח הפוליטי שלהם וההשפעה על הבחירות המקומיות והארציות רבה.

    רשתות תקשורת בערבית, שרובן מהוות שופר תעמולתי אנטישמי, מצליחות להנדס את תודעת הדור הצעיר באירופה, ארה"ב ודרום אמריקה.

    הכסף הקטארי והסעודי קנה דירקטוריונים של אוניברסיטאות בארה"ב, מינה את יושבי הראש שאיפשרו  את הפצת התעמולה הדתית  רדיקלית של שינאה ודה לגיטימציה של היהודים וישראל  תוך עידוד ההתקרבנות הפלסטינית.

    ערוץ התקשורת הקטארי אל ג'אזירה הנקלט בכל העולם מפעיל

    מכונת שינאה ורעל ופועל תוך שימוש מיטבי שעולה הון בטלויזיה וברשתות החברתיות.

    השאלה שכמובן עולה היא האם ישראל במשאביה הדלים יכולה להתמודד עם מכונות הרעל של מדינות עתירות הון?קשה לתת תשובה לשאלה זו.

     

     

    למשרד החוץ הגיע הגיע שר חדש, בולדוזר, ישראל כץ, הידוע כמי שיודע לקדם דברים, המשרד הזה חייב לקבל את החשיבות הראויה לו באמצעות תוספת תקציבית ראויה וקליטת כוח אדם איכותי, הדרוש בין השאר לקידום  פעילות ההסברה של  ישראל.

  • 25.02.24

    מערכת יחסים בין מדינות מושפעת בעיקר מאינטרסים משותפים, בתחומי הביטחון, הכלכלה ומדיניות החוץ. גם כימיה אישית בין ראשי המדינות ותפיסות  עולם  משותפות תורמים ליצירת  קשרים אמיצים.

    מענין לראות איך  משתנה היחס לישראל על פי דמותו של השליט, דוגמת נשיא טורקיה למשל , או ארגנטינה.

    כשמדובר בשלטון לא דמוקרטי, כמו במדינות ערב, העם נוהג על פי רצונו של המנהיג,  ועל פי תכתיביו, גם אם הדברים הם בניגוד לרצונו של העם.

    איחוד האמריות ובחריין הן דוגמא למדינות ששינו את יחסן לישראל, והחליטו לכונן   אתנו יחסים דיפלומטים מלאים.

     

    לאורך ההיסטוריה היו מנהיגים שהבינו את התרומה הייחודית של ישראל הן מבחינה בטחונית, והן בסיוע חקלאי שהוענק להן ע"י ישראל

    במשך שנים רבות,  סייעה ישראל למדינות מתפתחות בתחום החקלאות ובכך רכשה את אמונם. חלק מהסיוע הזה נמשך גם היום. למדינות ישראל יש אינטרס לשמור על יחסים טובים-בעיקר מסיבות בטחוניות.

    הקינאה והשינאה של מנהגי  מדינות ערב ליהודים יצרו  סיכסוכים רבים, ודור צעיר חונך  על ברכי השינאה  שהגיעה לשיאה בשבעה באוקטובר.

    המפלצתיות שאיפיינה את החמאס מזכירה  את הנאצים שבשם  "עליונות הגזע הארי" טבחו באכזריות והשמידו שישה מליון מבני עמנו.

    מסע הטרור המזוויע שנעשה בשבעה באוקטובר, איחד אותנו והוכיח לבני המוות שאנו נשאר בארצנו לעד, ושום צורר לא יוכל לנו.

    מדינות כאיראן, קטאר דרום אפריקה,ותורכיה גיבו  במשך שנים את הטרור.

    ברזיל מדינה עוינת לישראל,  שהפשע בה משתולל כמו בדרום אפריקה, ובמדינות העולם השלישי, מטיפה לישראל ומגבה את הטרור.

    נשיא ברזיל לולה דה סילבה, כינה את ישראל :מדינת טרור העוסקת בג'ינסייד-השמדת עם, תוך השוואה לנאצים ולהיטלר.

    טוב  עשה שר החוץ ישראל כץ, שהזמין את שגריר ברזיל  ל"יד ושם" הציג בפניו את הסטוריה של העם היהודי, נזף בו,   והודיע שנשיא ברזיל  "הוא אישיות בלתי רצויה" עד אשר הוא יחזור בו מדבריו הנלוזים.

    דבריו של  השר ישראל כץ הם דוגמא לדרך שבה צריך לנהוג  שר חוץ. מי שינסה לבזות אותנו יבוזה.

     

    הכותב הוא מנכל רדיוס 100fm,קונסול כבוד,סגן דיקאן הסגל הקונסולרי בישראל וסגן נשיא מועדון השגרירים.

  • 25.02.24

    ראיון מיוחד עם סגן יושב ראש הכנסת , חבר הכנסת הרב משה רוט ממפלגת "יהדות התורה" על חוק הגיוס , על המלחמה ועל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת

  • 25.02.24

    יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן מסביר האם יש סיכוי שייצטרף לקבינט המלחמה, מדוע מפלגתו עולה בסקרים , ואיך צריכה להיראות ההכרעה במלחמה

  • 20.02.24

    בפרק השביעי של "פרישה בקליק", ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, דנים באפשרויות של בעלי שליטה לחסוך אלפי שקלים בחודש. הם מספרים על זוג בעלי שליטה שבבדיקת הפנסיה שלהם, התברר שהכספים היו מפוזרים בהרבה מקומות וניתן לקבל עליהם הכנסה חודשית נוספת. כיצד ניתן להפקיד את הכסף בקופות אחרות? מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה והאם החברה יכולה לשלם פנסיה חודשית כמו פנסיה תקציבית של עובדי מדינה? מה קורה במידה והם מוכרים את החברה והאם הם חייבים למכור גם את המניות שלהם? מהי "פנסיה מזכה" והאם היא חייבת במס? ומה לגבי הכרה לפיצויים ותגמולים?

  • 19.02.24

     

    מאמר

    שמו המלא של הצלב האדום הוא: "תנועת הצלב האדום והסהר האדום הבינלאומי" .

    הארגון מונה כשישה עשר מיליון מתנדבים , ומטרת הקמתו הייתה הענקת סיוע לפצועי מלחמה והגנה על צוותים רפואיים באזורי לחימה.

    ארגוני הצלב האדום כוללים את הועד הבינלאומי של הצלב האדום, שתפקידו להגן על חיהם וכבודם של קורבנות סיכסוך מזוין ללא תלות בגזע לאום או אמונה דתית וחברות בו המדינות השונות.

    קראתם נכון,  "הגנה על חיהם וכבודם".

    לא ניתן לומר  שהארגון ממלא את ייעודו בהצלחה, בוודאי שלא  כשמדובר בקורבנות ובחטופים של השבעה באוקטובר.

    ישראל התבקשה ע"י ארה"ב והצלב האדום ,לאפשר העברת תרופות לפלסטינים בעזה.

    דרישתה של ישראל הייתה לקבל את שמות החטופים, ומצבם הבריאותי  ולוודא שהתרופות חלקן מצילות חיים מועברות לחולים.

    התחייבות הצלב האדום לא קויימה.

    זה לא מנע מהצלב האדום, לבקש לבדוק את מצבם הבריאותי של האסירים הביטחוניים שכלואים  בבתי הסוהר בישראל.

    ישראל מחויבת על פי האמנות הבינלאומיות והכללים ההומניטרים , והיא עומדת בהם.

    "פעילי זכויות אדם" בארץ ובחול דואגים לכך גם באמצעות עתירות לבתי המשפט, אבל ברור שאין מדובר בהדדיות  כשמדובר בהגנה על זכויות החטופים הישראלים, שכלואים  כבר שלושה חודשים בעזה.

    האם מישהו עתר לבית הדין לצדק בהאג,  נגד מדינות טרור שמפירות  את החוק הבינלאומי וקוראות להשמדת ישראל?

    התשובה כמובן שלילית.

    ד"ר זאב פלדמן יו"ר אירגון רופאי המדינה מציין בדו"ח שפורסם בתחילת השבוע,  והוכן על פי דיווחי של חטופים שסופקו להם תרופות בסיסיות  רק לעתים רחוקות.

    אינסולין לחולי סכרת ותרופות ללחץ דם לא הגיעו לידי החטופים, והתנאים הבסיסים בהם מוחזקים החטופים הם מחפירים, ותת אנושיים.  לחטופים לא ניתנת גישה בסיסית לשרותים ולמים.

    ישראל נתקלת בחומות של אטימות מאירגון שזה תפקידו המוצהר.

    רופאי ריאות ,ביקשו מהצלב האדום ומחמישים ארגוני בריאות בעולם לסייע בהעברת משאף לחיל החטוף רון שרמן ז"ל שמחלת אסטמה סיכנה את חייו,  לא זכה לקבל את המשאף שהיה זקוק לו, וגופתו של נמצאה בשלב מאוחר יותר באחת המנהרות.

    פרופ ישראל עמירב מאיכילוב מציין ששום לחץ בינלאומי לא הופעל על הצלב האדום ועל  אותם גורמים

    ומתאר את אכזבתו הגדולה מההתנהגות לא אתית של חבריו הרופאים בחו"ל.

    בפניה נרגשת לצלב האדום ולאירגוני בריאות בעולם, כותבים רופאים בכירים , בינהם חתן פרס נובל לכימיה פרופ.אהרון צ'חנובר:  "אל תשארו פסיבים לסבל העמוק של המטופלים הנשימתיים"

    אבל נראה שהדברים נופלים על אזנים אטומות , והחשש מההדרדרות הרפואית של החטופים היא ממשית.

    אירגון הצלב האדום מנסה לרחוץ בניקיון כפיו ולהתחמק מחובתו המוצהרת  לנהוג בהומניות ללא הבדל דת,לאום או גזע.

    כ  1200 חטופים, עוברים בכל  יום התעללות פיזית ונפשית.

    על העולם

    להתעורר נוכח הזוועות ופשעי המלחמה שהחמאס ממשיך לבצע.

    על ארה"ב ידידתנו הגדולה, להפעיל את כל מנופי הלחץ שלה על הצלב האדום, כיוון שהיא המממנת הגדולה שלו.

  • 19.02.24

    בתאריך 19 לדצמבר 1947 שלושה שבועות לאחר כ"ט בנובמבר יום ההכרזה על מדינת ישראל ותחילת מלחמת העצמאות  פירסם נתן אלתרמן בעתון "דבר" את שירו  "מגש הכסף"

    היום ארבעה חודשים לאחר השבת השחורה של השבעה באוקטובר מקבלות המילים האלמותיות משמעות מצמררת.כותב נתן אלרמן:

    "אֲנַחְנוּ מַגַּשׁ הַכֶּסֶף. שֶׁעָלָיו לָךְ נִתְּנָה מְדִינַת־הַיְּהוּדִים"

    במלחמת השחרור נפלו טובי הבנים וגם  76 שנים אחרי שהוקמה המדינה ואין ספור עימותים ומלחמות ישראל נמצאת באחד הצמתים החשובים בתולדותיה וההחלטות שישפיעו על הדורות הבאים.

    האזרחים השוטרים והחיילים הגיבורים שנפלו בהגנתם על המדינה, הם מגש הכסף שעליו בנויה הערבות ההדדית ביננו ובזכותה אין אויב שיכול לנו.

    השגת מטרות המלחמה, מיגור החמאס והחזרת החטופים הן מטרות הכרחיות ולעניות דעתי אפילו קיומיות.

    את כל אויבנו ושונאינו לא נמגר אבל אם ברצוננו לדחות ככל האפשר את העימות הבא עם אירן וגרורותיה עלינו להוכיח רק בדרך אחת,חיסולם של ראשי החמאס,מפקדיו וכל מי שנטל חלק בטבח הנורא.

    המזרח התיכון והעולם לעולם לא יהיו בטוחים אם לא יובן שלא נניח ולא נשקוט עד שחטופינו יוחזרו הבייתה ומטרות המלחמה שנכפתה עלינו לא יושגו במלואן.

    אויבנו מבינים רק את שפת הכוח והעובדה שעזה לפני השבעה באוקטובר לא קיימת עוד ועשרות אלפי מחבלי החמאס מתים ופצועים עדיין לא יצרה אצלם את ההבנה שישראל לא תוותר.הדרישות ההזויות של החמאס שיחרור כל המחבלים הכלואים בישראל ונסיגה מעזה היא מלחמת עצבים ועל הממשלה להוכיח נחישות ודבקות במטרה.

    הבחירות הקרובות בארה"ב יוצרות לחץ על ישראל אבל למרות הידידות והערכה לגדולה בידידתנו אסור לנו לוותר על המטרות שהוצבו.

    מדינות ערביות נוספות כמו סעודיה מצרים ירדן והאמירויות לא מתייצבות בהצהרות לימין ישראל.

    משיחותי עם מנהיגים ערביים במהלך השנים האחרונות ניתן להגיד בבטחון כי אהדתם לא נתונה לפלסטינים לשון המעטה. במפגשים חברתיים ודיפלומטים עם שגרירים וראש מדינות  אני יכול להעיד שהאהדה לישראל גדולה בהרבה מזו המשתקפת בתקשורת הישראלית והעולמית.

    הצהרת סעודיה שתנאי לקידום הסכם דיפלומטי עם ישראל היא הסכמה להקמת מדינה פלסטינית הוא מס שפתיים ורצון להראות לפלסטינים שהם לא "נבגדו".

    תוצאות המלחמה עם החמאס והבחירות לנשיאות בארה"ב ישפיעו כמובן גם על קידום השיחות עם סעודיה ומדינות נוספות שממתינות ליום שאחרי.

  • 19.02.24

    בשעה שאין ספור מדינות מגנות את "ארגון הסיוע לפליטים הפלסטינים" חבר הפרלמנט הנורבגי אסמונד אוקרוסט הגיש את אונר"א כמועמד לקבלת  פרס נובל לשלום.

    שמעתם טוב, זה ארגון שאמור היה להיות אירגון לסיוע הומניטרי אבל בעצם היה ארגון אח לאירגון טרור  שעובדיו סייעו באופן פעיל לחמאס.

    מתחת לבסיס המרכזי של אונר"א התגלו מחשבים ומערכי תקשורת ומודיעין ברמה של מדינה.

    חברים באונר"א התגלו כמחבלים שבכליהם הוחבאו כלי נשק שהוברחו  לישראל במהלך שנים.

    במחסניו בעזה נמצאו מוסלקים אמצעי לחימה כטילים רובים ורימונים, זה אותו אונר"א המועמד לפרס נובל לשלום "על פעילות של 70 שנות עבודה חשובה למען הפלסטינים" .

    כל שיאי הציניות והחוצפה נחצו כאן.

    את האירגון הזה היה צריך לפרק מזמן.

    הרעיון הנואל הזה הוא מבית מדרשה של נורווגיה.מדינה המקיימת יחסים דיפלומטים עם ישראל אבל לא טורחת אפילו לגנות את הטבח הנפשע והברברי בשבעה באוקטובר.זו התרסה נגד עשרות מדינות בעולם שהזדעזעו וגינו את החמאס.

    מורי אונר"א ציידו את הילדים שחינכו במהלך  70 שנים בנשק קטלני לא פחות- שנאה יוקדת ליהודים,שהיהודים הם בני מוות הנשק הזה הוא האידיולוגיה שבשמה הם מימשו את השנאה ותרגמו אותה למעשים בשבעה לאוקטובר,זה אונר"א וזו משנתו.

    עכשיו נורווגיה לוקחת צעד נוסף נגד ישראל  ובעזות מצח מזהירה את ישראל לבל תתקרב לרפיח ולציר פילדלפי, שם קרוב לוודאי מסתתרים ראשי הנחש החמאסי.בכך היא אולי  מאפשרת  מסדרון לבריחת מחבלים.

    במקום להגן על היהודים מפורעי החוק הערבים בנורבגיה היא חוזרת ומאשימה את המלחמה בישראל כסיבה לההתנכלות ליהודים.

     

    מעט רקע על היחסים בין נורווגיה לישראל שידעו עליות ומורדות:

    כך בעקבות פלישת צה"ל ללבנון

    היחסים בין המדינות הידרדרו והגיעו לשפל.אירגון הגג של האיגודים  המקצועיים בנורווגיה החליט לפני שנים מעטות להטיל חרם כלכלי,תרבותי ואקדמי על רקע דרישת נורווגיה לאפשר הקמת מדינה פלסטינית.

    במלחמת העולם השניה נקטה נורווגיה "מדיניות ניטרלית" והיא גם אחת משתי המדינות בהן לא ניתן יותר להעמיד פושעי מלחמה נאצים לדין.

    נורווגיה ממשיכה במדיניות ה"ניטרלית" רק שלשבת על הגדר כשבמדינה אחרת – ישראל נטבחו בצורה הנפשעת יותר מ 1400 גברים, נשים, ילדים וטף ואירגון הטרור הנאצי מחזיק בלמעלה   מ 135 חטופים שנשקפת לחיהם סכנה יום יומית ,לכך לא קוראים "ניטרליות" לכך קוראים שותפות לעצימת עינים מול פשעי מלחמה, רמיסת כל נורמה הומנית ומנוגדת לכל אמנה בינלאומית בזמן מלחמה, זאת בשעה שמדינת ישראל נלחמת על חייה כנגד איסלם רדיקלי המשתלט אט אט גם על נורווגיה כמו על מדינות אחרות באירופה.

    נראה שעד שהם יעוררו משנת  החורף הארוכה שלהם לא תהיה כבר אותה נורווגיה שהכירו,מעניין את מי הם יאשימו אז.

     

    הכותב הוא מנכ"ל רדיוס 100fm קונסול כבוד וסגן דיקן הסגל הקונסולרי

  • 18.02.24

    השר במשרד האוצר לשעבר , חבר הכנסת חמד עמאר ממפלגת "ישראל ביתנו" מסביר מדוע הוא מתנגד לתקציב המדינה שהוגש לכנסת על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מה צריך לדעתו לעשות מול חיזבאללה בצפון והחמאס בדרום ומהי עמדתו לגבי חוק הלאום

  • 18.02.24

    חבר הכנסת ששון גואטה מהליכוד מפונה יחד עם משפחתו מהמושב גורן שבגליל לאילת בעקבות המלחמה , במהלך הראיון הוא מספר על ההתמודדות מול האיום הביטחוני בצפון , ועל הצעות החוק שלו שנועדו לסייע למילואימניקים

  • 11.02.24

    יו"ר מפלגת נועם, סגן השר, חבר הכנסת אבי מעוז דורש להפסיק עכשיו את הסיוע ההומניטארי לעזה ,כל עוד רובו מגיע לחמאס, והחטופים לא מקבלים את התרופות שלהם, ומסביר מה הוא חושב על עקרון שתי המדינות לשני עמים

  • 11.02.24

    מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת ולדימיר בליאק טוען שהפתרון הדיפלומטי עם חיזבאללה הוא הפתרון המועדף ושממשל צבאי בעזה כדרישת השר בצלאל סמוטריץ' יעלה לישראל 50-70 מיליארד ש"ח בשנה

  • 11.02.24

    חברת הכנסת מיכל שיר ממפלגת "יש עתיד" מספרת על המצוקה הכלכלית של חלק ממשפחות החטופים שנמצאים בכיכר החטופים בתל אביב , ומסבירה מהם הסיכויים שיושב ראש האופוזיציה , חבר הכנסת יאיר לפיד ייכנס לממשלה

  • 06.02.24

    בפרק השישי של "פרישה בקליק", ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מסבירים מהם ההבדלים המרכזיים בין פנסיה ותיקה ופנסיה תקציבית. האם בפנסיה תקציבית – המדינה משלמת לעובדי מדינה פנסיה מבלי שהם יצטרכו להפקיד שום דבר מכיסם? מה קורה כאשר עוברים את ותק ה-35 שנה בפנסיה הוותיקה? איך מחשבים כמה כסף מגיע לכם? האם ניתן לקבל את הפנסיה מוקדם יותר מגיל הפרישה? מדוע חשוב לעשות סימולציה עם חשב השכר? האם יש אפשרות לקבל פטור ממס? ומה זה "מענק שנים עודפות"?

  • 04.02.24

    חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד מספר על מאמצי ההסברה שלו ברשתות התקשורת הזרות, מתאר מה הוא חושב על האפשרות להרחבת הקואליציה ובאיזה אופן ניתן לפעול מול אונר"א שמסייע לחמאס בעזה

  • 04.02.24

    חברת הכנסת שלי טל מירון ממפלגת "יש עתיד" מסבירה מהם הסיכויים שמפלגתה תכנס לקואליציה כדי לאפשר את עסקת החטופים עם החמאס, מה דעתה על ההסברה הישראלית ואילו תגובות היא קיבלה במהלך ביקורה בפולין ביום השואה הבינלאומי

  • 04.02.24

    שגריר ישראל באו"ם לשעבר, חבר הכנסת דני דנון ממפלגת הליכוד מתייחס לגילויים החדשים על עוצמת המעורבות של עובדי ארגון אונר"א בתמיכה בטרור, ומסביר מה לדעתו צריכה להיות המדיניות של ישראל מול לחץ אמריקאי לסיום המלחמה

  • 28.01.24

    חברת הכנסת תת אלוף במילואים, שרון ניר ממפלגת "ישראל ביתנו" מסבירה מדוע היא מתנגדת להצעה של יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד להקדמת הבחירות, מה דעתה על ההסברה של ישראל ברשתות החברתיות ואיך צריך להעביר את הלחימה בצפון לשטח לבנון במקום רצועת ביטחון בתוך שטחי ישראל

  • 28.01.24

    ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי בראיון עומק מיוחד מתייחס למגעים להשגת הסכם לשחרור חטופים, מספר האם האמריקאים באמת רוצים שישראל תנצח במלחמה , והאם חמאס באמת רוצה את עקרון שתי המדינות לשני עמים

  • 28.01.24

    יושב ראש השדולה לעסקים קטנים ובינוניים , חבר הכנסת אושר שקלים מספר על הצורך לסייע לעסקים שנפגעו כלכלית , ומסביר על הפעילות של ועדת הבריאות ועל החשיבות לשיפור המיגון ומתן ציוד רפואי לבתי החולים , כחלק מהמערך הביטחוני במהלך המלחמה

  • 25.01.24

    "אם החטופים לא יוחזרו – לא ניצחנו את המלחמה"

    ——————————-

     

    האם יש ביננו שעדיין חושבים שיש אנשים תמימים ובלתי מעורבים בעזה? אולי כן, אבל מספרם כה קטן וקולם לא נשמע.

    כותב ביאליק בשירו על השחיטה:

    "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן

    ואִם יֶשׁ-צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד! אַךְ אִם-אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי מִתַּחַת רָקִיעַ. הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ –. יְמֻגַּר-נָא כִסְאוֹ לָעַד!

     

    אם יש בעזה המאמינים  בצדק מדוע אין התקוממות כנגד הרוצחים הברברים שטבחו רצחו ואנסו בשבת הארורה? מעשי ההתעללות נמשכים עדיין בשעה ששורות אלה נכתבות וה "בלתי מעורבים" אם בכלל יש כאלה מחרישים והם שותפים לפשע ולזוועות לא פחות.

    כמה נאיבים היינו לחשוב שאפשר להגיע לדו קיום עם תתי האדם האלה.

    הרשו לי לספר לכם סיפור אמיתי שבסופו תחליטו אתם:

    אמנית מכפר עזה בעוטף שהאמינה בשלום עם הפלסטינים החליטה לערוך תערוכה בשיתוף עם אמנים מרצועת עזה.היא פירסמה את רצונה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה.מוחמד צלם מהרצועה ענה לה.הם התכתבו חודשים.היא שלחה לו תמונות  מהעוטף בישראל והוא החזיר לה תמונות מהרצועה.

    התערוכה התקיימה בפברואר 2023 והייתה מוצלחת מאוד,מטרת התערוכה הייתה להראות שדו קיום אפשרי,שערבים ויהודים יכולים לחיות יחד.

    בשבעה באוקטובר,שבת השחורה האמנית הישראלית הייתה בממד שלה בכפר עזה. הטלפון צלצל, על הקו היה מוחמד חברה מהפייסבוק,הוא שאל אותה לשלומה ותיחקר אותה האם היא לבד והאם יש חיילים בכפר עזה. רק אז היא התחילה להבין שבכל הפעמים שהם שוחחו במהלך חודשים הוא ניסה לדלות ממנה פרטים על חיילי צה"ל ומיקומם. רק בבוקר השבעה לאוקטבר הסתבר לה ש"הצלם" הוא איש חמאס שגם השתתף בטבח וגם תעד אותו.

     

    אחת מתושבות העוטף אשת שלום אמיתית שהאמינה אף היא שדו קיום איתם אפשרי. התכתבה איתם  ברשתות החברתיות. אחד מהם היה איש חמאס אותו פגשה בשבעה באוקטובר כשנחטפה מביתה ונרצחה בדרך לעזה.

  • 23.01.24

    בפרק החמישי של "פרישה בקליק", ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מסבירים מהי מסלקה פנסיונית? וכיצד משרד האוצר והמפקח על הביטוח מנגישים את המידע הכולל על החסכונות שלנו? מהם ההבדלים העיקריים בין קרן השתלמות, קופת גמל, ביטוח מנהלים וקרן פנסיה? מתי אפשר למשוך כסף מקרן השתלמות? האם ניתן לקבל קצבה חודשית מתוך קופת גמל? מתי דמי הניהול נמוכים ובאיזה חיסכון התשואה גבוהה יותר?

  • 21.01.24

    חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד מספר מה דעתו על ההתקדמות במלחמה מול החמאס בעזה , מה הוא חושב על רעיון שתי המדינות ואיזו תוכנית חלופית יכולה להיות ריאלית לפתרון הסכסוך

  • 21.01.24

    היועץ האסטרטגי למפכ"ל וראש מערך חוסן רשתי במשטרה, תת ניצב ערן פיינמסר, מספר על המענה שהם נותנים לשוטרים שנחשפו למראות הקשים, ולבני משפחותיהם במהלך המלחמה

  • 21.01.24

    חברת הכנסת שרן השכל ממפלגת "תקווה חדשה" מסבירה מה דעתה על ההחלטה להצטרף לממשלת החירום , מה היא עושה מול הפעילויות העוינת של ארגון אונר"א, והאם יושב ראש "ישראל ביתנו", השר לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן צריך להיכנס לממשלה

  • 10.01.24

    בפרק הרביעי של "פרישה בקליק", ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, עוסקים במקרים שבהם בני זוג זכאים להחזרי מס. האם באמת הפנסיה פטורה ממס? מה עושים כאשר אחד מבני הזוג מקבל פנסיה ולא משלם עליה מס? מה זו "הכנסה חייבת"? איפה נכנס לתמונה הליך של "קיבוע זכויות"? בנוסף, האם תשלום קצבת אזרח ותיק מביטוח לאומי – היא הכנסה פטורה ממס? ואיך זה משפיע על הכנסה אקטיבית?

  • 27.12.23

    בפרק השלישי של "פרישה בקליק", ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, מעלים מקרה של אישה יחידנית, אמא לבן 30 עם צרכים מיוחדים, שרוצה לדעת כיצד היא יכולה להמשיך לדאוג לו גם לאחר הפרישה שלה. מהי פנסיית שארים? ומהי ההגדרה של מוטבים? באיזה אופן אפשר לבדוק איזו קרן פנסיה תיתן לנו את התנאים הטובים ביותר? מהם ההבדלים בין קופת גמל, ביטוח מנהלים וקרן פנסיה, אילו דמי ניהול הם גובים? והאם יש להם כיסויים ביטוחיים?

  • 17.12.23

    יושב ראש סיעת "ישראל ביתנו", יושב ראש ועדת העלייה והקליטה חבר הכנסת עודד פורר מסביר מה דעתו על מזכ"ל האו"ם, איך התרשם מהסיור שערך בגבול הצפון ומה הוא חושב על המחלוקות בין ישראל לממשל ביידן

  • 17.12.23

    סגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת חנוך דב מילביצקי מהליכוד מתאר איזו ממשלה צריכה להיות לאחר המלחמה , למה בחירות בתקופה הזו מסוכנות לישראל והאם הרפורמה המשפטית לא תקודם בשנים הקרובות

  • 14.12.23

    חבר הכנסת נאור שירי ממפלגת "יש עתיד" מסביר מדוע לפיד לא מצטרף לקואליציה, מה הוא חושב על הכנסת כוח בינלאומי לרצועת עזה לאחר סיום המלחמה והאם עקרון שתי המדינות עדיין רלוונטי

  • 10.12.23

    שר החינוך יואב קיש מספר מתי להערכתו התלמידים בבתי הספר בדרום יחזרו ללימודים פרונטלים , מה הוא חושב על האפשרות ששרי מפלגת "המחנה הממלכתי" יפרשו מהממשלה והאם הרשות הפלשתינית לא תשלוט בעזה אחרי המלחמה

  • 10.12.23

    יושב ראש ועדת הספורט, חבר הכנסת סימון דוידסון , ממפלגת "יש עתיד" מספר על התחושות שלו לאחר הצפייה בסרט שהוציא דובר צה"ל עם העדויות מהטבח ב7.10 מסביר מדוע יאיר לפיד לא נכנס לממשלה ומי לדעתו אמור לשלוט ברצועת עזה בסיום המלחמה

  • 05.12.23

    "פרישה בקליק" בהנחיית ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי, עוסק בחשיבות שיש לעצמאיים להפריש כספים לפנסיה. השניים מספרים על מקרה שבו הצליחו להשיג פיצויים בגובה של מאות אלפי שקלים עבור עובד שהמעסיק לא הפקיד עבורו כספים לתנאים סוציאליים. בנוסף, הם מסבירים מה ההבדל בין פיצויים ותגמולים? אילו הטבות מס מקבלים עצמאיים? ומה קובע חוק פנסיית חובה?

  • 02.12.23

    יושב ראש ועדת חוקה , חוק ומשפט , חבר הכנסת שמחה רוטמן מסביר מה הוא חושב על העסקה לשחרור החטופים , כיצד צריכה להיראות רצועת עזה לאחר סיום המלחמה והאם הרפורמה המשפטית לא תחזור במתכונתה המקורית

  • 02.12.23

    חבר הכנסת אושר שקלים מהליכוד מספר על הצעת החוק שלו שאוסרת על מתן טיפול רפואי לתומכי טרור בבתי חולים ציבוריים , כיצד הוא פועל כדי לסייע לעסקים בתקופת המלחמה ואיך השפיע עליו הסרט של דובר צה"ל שמתעד את הטבח בשביעי לחודש אוקטובר

  • 02.12.23

    חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד מסביר איזה מתווה צריך לגבש כדי לסייע לעסקים בעקבות המשבר הכלכלי במלחמה ,מי צריך לשלוט לדעתו ברצועת עזה ומה הוא חושב על הסקרים האחרונים

  • 29.11.23

    "פרישה בקליק" – פודקאסט חדש בנושא פרישה נכונה בגיל השלישי, שמטרתו לסייע לכם ולהוריכם לא לצאת פראיירים עם הגעה לגיל הפנסיה. הפודקאסט בהנחיית ליבת קמפלר – סוכנת ביטוח, מומחית פרישה ופנסיה ויועצת מס, ואלי יוניאן – מתכנן פרישה ויועץ כלכלי. השניים דנים במקרים שרלוונטיים לכולנו ויכולים לשנות את תחילת החיים בגיל הפנסיה. הם מציעים כלים פרקטיים איך לנהל את תהליך הפרישה, איך להיערך בצורה נכונה בעיקר בהיבטים הכלכליים והמיסויים, אבל לא רק. בפרק הראשון הם מסבירים מהו הליך של קיבוע זכויות? האם צריך לשלם מס על פנסיה? כיצד זה מתחבר לקצבת אזרח ותיק ומאיזה גיל ניתן להתחיל לקבל פנסיה לפי תקנות משרד האוצר?

  • 26.11.23

    שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כץ מסביר איך רצועת עזה צריכה להיראות אחרי המלחמה, מה הוא חושב על מזכ"ל האו"ם ומה יקרה בגזרה הצפונית מול חיזבאללה

  • 26.11.23

    שר המדע והטכנולוגיה ,אופיר אקוניס מסביר מדוע החליט לתמוך בעסקה לשחרור חטופים שהוצגה בממשלה , מי לדעתו אמור לשלוט ברצועת עזה לאחר סיום המלחמה והאם הרפורמה המשפטית לא תעלה יותר בקדנציה הנוכחית של הכנסת

  • 26.11.23

    חבר הכנסת רון כץ ממפלגת "יש עתיד" מסביר מדוע יאיר לפיד לא מצטרף לממשלת החירום , מה הוא חושב על העסקה להחזרת החטופים , ואיך ניתן לשקם את הכלכלה שנפגעה במהלך המלחמה

  • 21.11.23

    חברת הכנסת ד"ר מטי צרפתי הרכבי ממפלגת "יש עתיד" מסבירה מה דעתה על דבריו של יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד על הצורך להקים ממשלה עם הליכוד ללא נתניהו, ומספרת מה היא חושבת על נשיא תורכיה ארדואן

  • 21.11.23

    חברת הכנסת טלי גוטליב מסבירה מה היא חושבת על הכנסת דלק לרצועת עזה במהלך המלחמה , מה דעתה על התבטאויותיה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן ועל התנהלות בג"ץ מול עתירות ארגוני שמאל

  • 16.10.23

    מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהנותו הראשונה של יצחק רבין, עמוס ערן מציג מסמכים המעידים על מהלכים מדיניים וצבאיים שהביאו למלחמת יום הכיפורים

  • 16.10.23

    ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן , אלוף במילואים , עמוס גלעד , שכיהן בעבר גם כראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, מתייחס למלחמה ולהתפתחויות בגזרות השונות

  • 16.10.23

    יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן מסביר מה לדעתו ייחשב ניצחון במלחמה , טוען להערכתו חמאס פעל באופן עצמאי ללא סיוע איראני ותומך בהחלטת הממשלה להשמיד את יכולות החמאס

  • 03.10.23

    בפרק האחרון לעונה השנייה של "בייטל המאירי", עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי, מעלים את הדילמות הקשורות בירושה של נכסים וגם של פעילויות עסקיות, תוך שהם מזכירים את הצוואה של המיליארדר יולי עופר. בפרק הזה מוצגות השאלות: מה קורה כאשר אותו אדם כתב הרבה צוואות? איזו מהן היא הרלוונטית? מה עושים כאשר טוענים להשפעה בלתי הוגנת? איך משיגים הוכחות ואיפה זה פוגש אותנו בכל מה שקשור למיסוי?

  • 01.10.23

    חברת הכנסת לימור סון הר – מלך, ממפלגת "עוצמה יהודית" בראיון אישי מספרת על הפיגוע שבה נהרג בעלה שולי הר מלך ז"ל ומה הביא אותה להחליט להצטרף לפוליטיקה

  • 01.10.23

    חברת הכנסת שלי טל מירון , ממפלגת "יש עתיד" מתייחסת לעימותים בין פעילי שמאל לבין מתפללים בכיכר דיזינגוף ביום כיפור, מסבירה מה היא חושבת על חוק הנבצרות והאםs היא משוחחת גם עם חברי כנסת מהקואליציה שדעתם שונה מאוד מדעתה

  • 01.10.23

    יושבת ראש סיעת העבודה , חברת הכנסת אפרת רייטן מסבירה מה היא חושבת על העתירה לבג"ץ בנושא "חוק הנבצרות", מה דעתה על מה שקרה בכיכר דיזינגוף ביום הכיפורים והאם היא לא פוסלת התמודדות על ראשות מפלגת העבודה

  • 26.09.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי, עוסקים בהסדרת היחסים בין שותפים שמחזיקים בקרקעות שעוברות שינוי ייעוד או מחכות לתכנון מחדש. כיצד הסכמי שיתוף יכולים למנוע סכסוכי יורשים, איך מתאגדים? מה קורה עם קרקעות למגורים? מי הם אנשים שמכונים "חסויים" שלא יכולים לחתום על הסכמים כאלה? ומתי האפוטרופוס הכללי פועל כדי לבחון את העסקה ולדאוג לאינטרסים של אותו חסוי?

  • 24.09.23

    יושב ראש סיעת " המחנה הממלכתי", חבר הכנסת זאב אלקין מסביר מה דעתו על המפגש בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא אוקראינה זלנסקי , מה הוא חושב על הסכם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית והאם יש סיכוי להגיע להסכמות בין נתניהו לגנץ בנושא הרפורמה המשפטית

  • 24.09.23

    יושב ראש ועדת העלייה והקליטה, חבר הכנסת עודד פורר ממפלגת "ישראל ביתנו", מתייחס לפגישתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן , מסביר מה דעתו על חוק יסוד צמצום עילת הסבירות ומדוע הגיש עתירה לבג"צ נגד חוק הנבצרות

  • 24.09.23

    שר הרווחה לשעבר, חבר הכנסת מאיר כהן , ממפלגת "יש עתיד" מסביר מה עמדתו לגבי הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה , מדוע מפלגת "יש עתיד " לא שותפה לשיחות ולמגעים להשגת הסכמות בנושא הרפורמה המשפטית ומה הוא חושב על סיכוייה של אורנה ברביבאי להיבחר לראשות עיריית תל אביב

  • 20.09.23

    יושב ראש סיעת "עוצמה יהודית", חבר הכנסת יצחק קרויזר, וחבר הוועדה למינוי שופטים מספר מה תהיינה ההשלכות של חוק יסוד צמצום עילת הסבירות, ומדוע חשוב להחמיר את תנאיהם של האסירים הביטחוניים ומהם הסיכויים לנפילת הממשלה

  • 20.09.23

    חבר הכנסת רון כץ ממפלגת "יש עתיד" מסביר מה עמדתו לגבי הדיונים בבג"ץ על חוק יסוד צמצום עילת הסבירות, מתייחס לאלימות בבתי הספר ובגני הילדים , ומה הוא חושב על ההתפרעות האלימה של חלק מהמסתננים בדרום תל אביב

  • 20.09.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי, מתייחסים לאפשרות שהיורשים מגיעים להסכמות בניגוד לצוואת המוריש ולמקרים שבהם הולכים לבית המשפט לענייני משפחה כדי להסדיר את ההסכמות האלה. איך מונעים התנגשויות משפטיות וסכסוכי ירושה? האם ניתן לעשות חלוקת רכוש פרופורציונלית לגמרי? והאם במצבים האלה אין בעיית מס? מה קורה כאשר יש לנו חלוקת רכוש חדשה שהיא לא פרופורציונלית? באילו דרכים אמורים הצדדים להתאזן? והאם ברירת המחדל היא שהאיזון הזה מכניס אותנו לאירוע מס?

  • 20.09.23

    שר החוץ וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אלי כהן מסכם שמונה חודשי קדנציה במשרד החוץ, מסביר האם מתקדמים הניסיונות לפריצת דרך עם סעודיה ומה דעתו על הרפורמה במערכת המשפט

  • 12.09.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מתייחסים לשאלות העולות בעקבות החלטה של יורשים להגיע להסכם חלוקה שונה מהצוואה הכתובה. בייטל והמאירי מסבירים מהן האפשרויות לחלוקת עיזבון? איפה זה פוגש את חוק הירושה? האם יורשים יכולים לחלק את העוגה בצורה שונה במסגרת הסכם ביניהם? באיזו נקודת זמן עושים את ההסכם? מהו אירוע מס בהקשר הזה? באיזה אופן מחלקים נכסים שלא שווים אותו דבר? מהי ההעברה ללא תמורה והאם אפשר לחלק כסף שהתקבל כתוצאה מרשלנות רפואית?

  • 10.09.23

    חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד מתייחסת להצהרתו של יושב ראש הכנסת , אמיר אוחנה לקראת הדיונים בבג"צ בעניין חוקי היסוד , ומה דעתה על מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט

  • 10.09.23

    שגריר ישראל באו"ם לשעבר, חבר הכנסת דני דנון מהליכוד מתייחס לפרסומים על מתווה חדש לרפורמה במערכת המשפט, מסביר האם צריך לכנס את הוועדה לבחירת שופטים וכמה אלפי אזרחים יצטרכו לעזוב את מקום מגוריהם במלחמה מול החיזבאללה

  • 10.09.23

    סגנית שר האוצר , מיכל וולדיגר, מ מפלגת "הציונות הדתית" מסבירה מה היא חושבת על האפשרות שבג"ץ יפסול חוקי יסוד, ואילו צעדים משרד האוצר מוביל כדי להתמודד עם העלייה ביוקר המחיה

  • 05.09.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מתייחסים לחשיבות של המוניטין בהערכת שווי נכסי נדל"ן, ואיך זה מתכתב עם התהליך של חלוקת רכוש בגירושים בין בני זוג. האם מיתוג של בניין מעלה את הערך שלו למרות מיקומו הבעייתי בעיר? איך יזמים מצליחים למכור את אותו נכס במחירים הרבה יותר גבוהים? כיצד יוצרים הקשר בין עסק לבין הנכס שבו הוא נמצא? האם ניתן לבצע הערכה לגבי מוניטין גם בנכסים עתידיים? מה זה רואה חשבון חוקר? ואיפה זה פוגש את קבוצות הרכישה?

  • 03.09.23

    חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד מסביר מה דעתו על החלטתו של השופט יוסף אלרון להגיש את מועמדותו לתפקיד נשיא בית המשפט העליון, מה הוא חושב על פגישת שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של לוב ועל השלכות הפרסום של המפגש

  • 03.09.23

    שר העלייה והקליטה, אופיר סופר ממפלגת "הציונות הדתית" מסביר האם לדעתו צריך לכנס את הוועדה למינוי שופטים, מה דעתו על הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לחקר השימוש ברוגלות ובאילו דרכים משרד העלייה והקליטה פועל כדי להגדיל את מספר העולים לישראל

  • 03.09.23

    חברת הכנסת שרן השכל ממפלגת "המחנה הממלכתי" מסבירה מה היא חושבת על ועדת הבדיקה הממשלתית לחקר השימוש ברוגלות, מי לדעתה הוא ראש הממשלה האמיתי, ומה היא חושבת על המאמצים של נשיא המדינה להביא להסכמות על הרפורמה המשפטית

  • 29.08.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מתייחסים למצב שבו מספר יורשים מקבלים בניין שלם ומעלים את השאלה: באיזה אופן אפשר לחלק את הדירות והחנויות באותו בניין משותף? הם מסבירים מה אומר הביטוי "חלוקה בעין"? מה קורה במידה וישנן זכויות בנייה על הגג? מהו הפתרון לפי חוק המקרקעין? איך מבצעים תהליך פירוק שיתוף כדי למנוע "הפסד ניכר"? והאם רצונו של דייר אחד למכור את הדירה מספיק כדי להחליט על מכירת כל הבניין? וכיצד ניתן להצמיד את כל זכויות הבנייה לדירה אחת בלבד?

  • 28.08.23

    בפרק השלישי של "בריאה ועוצמתית" שירי ואירה מדברות על השילוב הנכון בין אוכל ואימון, כיצד לשמור על שיח בריא שמוביל להצלחה וכיצד להימנע מיצירת סטרס מיותר שמזיק לגוף. מהו ההבדל בין קבלה לבין וויתור ואיך זה בא לידי ביטוי בשינוי שאנחנו עושים? והאם לא חייבים להימנע משום קבוצת מזון כדי לרדת במשקל?

  • 28.08.23

    הפרק השני של "בריאה ועוצמתית" עוסק כולו באימונים לנשים, שירי ואירה מדברות על אימוני משקולות ואיך הם משפיעים על תסמיני גיל המעבר ואוסטאופורוזיס, עונות על שאלות כמו: מה חשוב לכל אישה לשלב בשיגרת האימון שלה, איך משפרים את שיווי המשקל, איך מעלים מסת שריר אבל לא גורמים לניפוח שהרבה נשים חוששות ממנו, מה זה אומר להתאמן מהסיבות הנכונות ועוד. בנוסף כמובן שהן מפריכות כמה מיתוסים רציניים של עולם הכושר.

  • 27.08.23

    סגן ראש מח"ש לשעבר, חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד מסביר מה דעתו על הרפורמה במערכת המשפט , מה הוא חושב על התנהלותו של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך ומה קובעת הצעת החוק שלו להקמת גוף שיחקור את הפרקליטות

  • 27.08.23

    יושבת ראש ועדת הצעירים, חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה מסבירה איך לדעתה צריכה להיראות מפלגת העבודה, מה היא חושבת על הרפורמה במערכת המשפט ואילו קבוצות שונות משתתפות בהפגנות המחאה

  • 27.08.23

    יושב ראש הוועדה למיזמים ציבוריים, חבר הכנסת אוהד טל ממפלגת "הציונות הדתית" מסביר מדוע הוא אופטימי לגבי אחדות העם, כיצד אפשר להוריד את יוקר המחיה והאם ישראל לא צריכה לחזק את הרשות הפלשתינית

  • 22.08.23

    הפרק הראשון של "בריאה ועוצמתית" עוסק בכל מה שחשוב לדעת על "צום לסירוגין"- סגנון אכילה מחזורי הנע בין פרקי זמן של אכילה וצום הידוע כבעל יתרונות בריאותיים רבים.

    שירי ואירה מסבירות למי השיטה הזו מתאימה, מה כדאי לאכול כדי לעשות את זה נכון? איך לבחור מבין סוגי הפרוטוקולים הקיימים מהי החשיבות בהתאמה עצמית וממה כדאי להיזהר?

     

    עוד בפרק, האם נשים מגיבות אחרת לצום מאשר גברים, איך זה משפיע על המערכת ההורמונלית? מה גורם לירידה בשומן ובמסת השריר ובאיזה אופן לנצל את טווח הזמן הזה כך שכל ארוחה תהיה מזינה ובריאה?

  • 22.08.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מתייחסים לסוגיות המשפטיות שעולות בעקבות הורשת נחלות. השניים מסבירים מי הם הבעלים של נחלות כאלה? מהו תפקידו של מנהל מקרקעי ישראל ומהי המשמעות לכך שהמדינה מחכירה את השטח המדובר לאותו אדם שיושב בנחלה? בפרק מוצג מקרה שבו עולה חדש שהגיע לישראל בקום המדינה, הוריש משק במושב לילדיו וכיצד הם פעלו במסגרת חוק הירושה? מהן האפשרויות כאשר יש התנגשות בין קניין מכוח הסכם המתנה או מכוח הירושה? מתי אפשר לעשות שינוי יעוד או פיצול של הנחלה? ומה קובע חוק הירושה לגבי פיצוי שאותו בן ממשיך צריך לתת לאחים האחרים?

  • 20.08.23

    חבר הכנסת נאור שירי ממפלגת "יש עתיד" מסביר מה דעתו על החלטת היועצת המשפטית לממשלה , גלי בהרבמיארה שלא לייצג את שר המשפטים בעתירה נגד צמצום עילת הסבירות , ומה הוא חושב על ההשלכות הכלכליות של הרפורמה המשפטית

  • 20.08.23

    חברת הכנסת דבי ביטון ממפלגת "יש עתיד" מתייחסת לביקורת הפוליטית כלפי הרמטכ"ל הרצי לוי , מסבירה מה צריך לעשות מול תופעת הדרת נשים בתחבורה הציבורית ומה קובעת הצעת החוק לתיקון חוק הירושה

  • 20.08.23

    פרופ' יובל חלד- מומחה בינלאומי בפיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ. מחבר הספר "בריאות מחוץ לאזור הנוחות- מדע ההורמזיס", מסביר מה אומר המושג "סטרס בריא" , ובאילו דרכים ניתן להאריך את תוחלת הבריאות ותוחלת החיים בחברה המערבית

  • 20.08.23

    השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי ממפלגת ש"ס מספר מה דעתו על הרפורמה במערכת המשפט, מדוע צריך רבני ערים, איך לדעתו אמור להיראות חוק הגיוס ומה הוא חושב על הביקורת כלפי אנשי צבא במילואים שהודיעו שלא יגיעו לשירות

  • נדלן על הזמן
    15.08.23

    בפרק האחרון לעונה השנייה של "נדל"ן על הזמן" עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן, התחדשות עירונית וליטיגציה, מסביר מהם הכלים המשפטיים והמנהליים שהמדינה נותנת לנו? כיצד ניתן להשתמש בהם כדי להשיג את המטרה במהלך הפרויקטים, איפה נכנסת לתמונה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ומהן סמכויותיה? מה כוללת "התוכנית האסטרטגית של ישראל 2040", באיזה אופן ניתן להיעזר בחוק פינוי בינוי, חוק ארגון עסקאות וחוק הרשות הממשלתית? בפרק עולה גם האפשרות להבחין מה זו חתימה פוגענית? מהי היכולת לבטל עסקאות? ומה לגבי שאלות בנושא ארנונה, תחזוקה ואוכלוסיות מוחלשות?

  • 15.08.23

    עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מביאים לשולחן את סיפור המאבקים המשפטיים בעקבות ירושת המיליארדר סמי שמעון. הם מעלים את הסוגיות העולות במסגרת הדיונים בבתי המשפט שנוגעות להעברת מניות של חברה: מהו טיבה של הבטחה בעל פה? עד כמה חשוב להגיע להסכם שנעשה בכתב? האם חייבים מסמך פורמלי כאשר מדובר בעסקת מקרקעין? איך זה מתחבר למערכות יחסים של נישואים וגירושים פיקטיביים? מה קורה כאשר הירושה כוללת גם חברת נדל"ן שמחזיקה בהשקעות על קרקעות חקלאיות? ומה ההבדל בין הקניית בעלות להקניית מניות?

  • 13.08.23

    יושב ראש הוועדה לזכויות הילד, חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד מסביר מה דעתו על צמצום עילת הסבירות , מה הוא חושב על מחאת הטייסים והרופאים נגד הרפורמה במערכת המשפט ואיך צריך לפעול כדי למגר את תופעת ההתעללות בגני הילדים

  • 13.08.23

    חבר הכנסת משה פסל מהליכוד מספר מה הוא חושב על מחאת הטייסים , מחאת הרופאים ועל הכרזתם של ועדי הסגל האקדמי באוניברסיטאות, מה צריך לעשות כדי להגיע להסכמות על השינויים במערכת המשפט ועל מנת להוריד את יוקר המחיה

  • 13.08.23

    יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט, חבר הכנסת יוסי טייב ממפלגת ש"ס מסביר האם יושב ראש ש"ס , אריה דרעי יהיה יותר מעורב בכל מה שקשור לרפורמה המשפטית, איך צריך להיראות לדעתו חוק הגיוס ומה צריך לעשות מול תופעת הבריונות בגני הילדים ובמוסדות החינוך

  • 08.08.23

    בפרק הרביעי בעונה השנייה של סדרת הפודקאסטים, עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מביאים לשולחן מקרה שבו יש התנגשות בין זכויות לפי חוק המקרקעין לבין זכויות שמסתמכות על חוק התכנון והבנייה. השניים על הורשה שבמסגרתה אבא הוריש לשני ילדיו בית שהוא למעשה יחידת דיור הבנויה משני חלקים – קומה אחת מאושרת, וקומה שנייה שבנו עליה באופן לא חוקי. לכן, זו סוגיה הרלוונטית גם לדיני משפחה וגם בנושא חריגות בנייה ומבנים לא חוקיים, ובפרק ינתנו תשובות לשאלות: האם הבת שקיבלה את הקומה השנייה יכולה למכור את הדירה הזו? האם הקומה השנייה יכולה להירשם כתת חלקה בטאבו? איפה נכנסים לתמונה צווי הריסה? מהם הסכמי שיתוף בין שני האחים, איפה הם פוגשים את המקרה הזה ומה לגבי האופציה של פירוק שיתוף?

  • 08.08.23

    בפרק האחרון לעונה השנייה של "נדל"ן על הזמן" עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן, התחדשות עירונית וליטיגציה, מסביר מהם הכלים המשפטיים והמנהליים שהמדינה נותנת לנו? כיצד ניתן להשתמש בהם כדי להשיג את המטרה במהלך הפרויקטים, איפה נכנסת לתמונה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ומהן סמכויותיה? מה כוללת "התוכנית האסטרטגית של ישראל 2040", באיזה אופן ניתן להיעזר בחוק פינוי בינוי, חוק ארגון עסקאות וחוק הרשות הממשלתית? בפרק עולה גם האפשרות להבחין מה זו חתימה פוגענית? מהי היכולת לבטל עסקאות? ומה לגבי שאלות בנושא ארנונה, תחזוקה ואוכלוסיות מוחלשות?

  • 07.08.23

    יושב ראש ועדת המשנה לספורט , חבר הכנסת סימון דוידסון ממפלגת "יש עתיד" מתייחס לאפשרויות השונות בעקבות העתירות לבג"ץ נגד צמצום עילת הסבירות , ומה הוא חושב על הסיכוי להקמת ממשלת אחדות

  • 07.08.23

    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, חבר הכנסת יעקב אשר ממפלגת "יהדות התורה" מספר מה דעתו על צמצום עילת הסבירות ועל הצעות החוק שהוא מוביל בנושא ניוד משכנתאות באופן דיגיטלי ועל חוק התשתיות שיסייע לבתי חולים

  • 07.08.23

    שר התרבות והספורט, מיקי זוהר מתייחס לרפורמה במערכת המשפט, לצמצום עילת הסבירות ולעתירות בבג"ץ , מסביר מה הוא חושב על האפשרויות שבג"צ יתערב בחוקי יסוד ומספר על הפעילויות שיוזם משרד התרבות והספורט במהלך הקיץ.

  • נדלן על הזמן
    03.08.23

    עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מסביר מהם הסיכונים הכרוכים בהסבת פרויקטים של התחדשות עירונית ומהן ההשלכות שיכולות להיות על בעלי הקרקע? מדוע עסקת "התחדשות עירונית" היא כל כך טובה מבחינה כלכלית עבור היזמים, לעומת ההשקעה הנדרשת בעסקה יזמית קלאסית? מה קובע החוק לארגון עסקאות בהתחדשות עירונית ומקרקעין? וכיצד המדינה הגבילה את היכולת של המארגנים האלה למכור את הבית? באילו דרכים אפשר לפעול לפריסת ולצמצום הסיכונים, ובאיזה מקום נכנסים עורכי הדין והנציגים על מנת להגן על בעלי הקרקע?

  • 02.08.23

    יורם מוקדי מראיין את עו""ס תמי גרוס על משמעות העברת סמכויות לבתי דין רבניים; שיחה עם ד"ר יורם זבה על המצב בנמל אשדוד והשפעותיו על המשק; ד"ר אופירה הוניג על שיפור דרכי התמודדות ושיפור הנפש באמצעות אומנות; גיל ססובר בשיחה נוסטלגית על מופע בידור חדש של יוצאי הקומדי סטור; פרופ' חגי לוין בשיחה על מחסור ברופאים ועזיבתם בעקבות המצב החוקתי; סדרה חדשה בכאן 11 על טבריה- האם מראה של מה שקורה בשאר המדינה? וגם 100 שנים לאופרה בארץ ישראל ושיחה עם מנכ"ל האופרה הישראלית.

  • 01.08.23

    בפרק זה עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי משוחחים על הסוגיות הקשורות בדיירים מוגנים שמונעים מפרוייקטים לצאת לפועל. מהי המשמעות של דייר כזה בבניין שמיועד ללכת לפינוי בינוי – האם ניתן לפנות את הדירה בניגוד לרצונו? האם לדיירים האלה לא יהיו זכויות בפרוייקט ומה לגבי פיצוי הולם? במהלך הפרק הם מנתחים מקרה בהיבטים שרלוונטיים לצוואות וירושות ולמכירת נכסים, ואיך זה מתחבר להסכמי ממון ולעולם העסקי כאשר מעמידים למכירה דירה עם זכות של דיירות מוגנת?

  • 30.07.23

    שר המדע , החדשנות והטכנולוגיה , אופיר אקוניס מתייחס למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, להתבטאויות האחרונות של ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ולדו"ח שפרסמה חברת הדירוג "מודיס"

  • 30.07.23

    יושב ראש סיעת " המחנה הממלכתי", חבר הכנסת זאב אלקין מבהיר מה עמדתו לגבי הטייסים שהודיעו שלא יתייצבו לשירות בעקבות החוק לצמצום עילת הסבירות, מסביר מדוע לדעתו החרדים טועים בתמיכתם ברפורמה והאם בג"ץ יכול לפסול חוקי יסוד

  • 30.07.23

    חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן, ממפלגת "יש עתיד" מסבירה מדוע הם לא ינהלו משא ומתן על המשך הרפורמה המשפטית , מה דעתה על צמצום עילת הסבירות ועל הדו"ח החדש שפרסמה סוכנות הדירוג "מודיס" לגבי ההשלכות של החקיקה על כלכלת ישראל

  • 26.07.23

    בפרק השני בעונה השנייה של "בייטל המאירי", עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מביאים לשולחן את הגירושים היקרים של המיליארדר ג'ף בזוס ואשתו מקנזי כאשר במסגרת הסדר הגירושים, מקנזי קיבלה כארבעה אחוזים ממניות חברת "אמזון". השניים משוחחים על סוגיית קבלת מניות בהליכי גירושים או ירושה, ומסבירים אילו סוגים של חברות קיימים בעולם הנדל"ן? מה קורה כאשר מקבלים מניות מהחברות האלה? האם אפשר לדרוש "פירוק שיתוף"? האם גם יורשים את החובות של החברה? מהי הגמישות העסקית כאשר אותו מוריש או אותו מתגרש, נתן מניות בחברה? זאת לעומת המגבלה שנוצרת כאשר מחזיקים במניות במיעוט, ונתונים לחסדיהם של בעלי מניות? איפה נכנס לתמונה מנהל עיזבון? מהם חובות לגיטימיים מול חובות מובהקים? ומה המשמעות של צווים אישיים?

  • נדלן על הזמן
    25.07.23

    עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מנתח מקרי חריגות בניה ובאיזה אופן הן יכולות להשפיע על חתימתם של בעלי הדירות לקידום התחדשות עירונית? כיצד לוקחים בחשבון את הרישום בטאבו, את היתרי הבניה ואת ההסכמות בכתב? מה עושים כאשר לבעלי הדירה יש חריגות בניה והם מסרבים לחתום על עסקה? מתי בית המשפט נכנס לתמונה והאם הוא יכול להוציא את הדיירים האלה מהספירה הכוללת הדרושה כדי לאשר את הבנייה? מה זה "רוב מיוחס" בחקיקה ובפסיקה, ומהם המקרים השכיחים ביותר?

  • 23.07.23

    יורם מוקדי מראיין את פרופ' אברהם בן צבי,חתן פרס ישראל, על הערכה מחדש של היחסים מצד ארצות הברית; רונית שניר, מזכ"לית תנועת "השומר הצעיר" על 110 שנים לתנועה; היוצר גידי מרון על 50 שנה להתנקשות הכושלת בלילהאמר; ד"ר מורן שויקה רבאו בנושא התסמונת הקדם ויסתית והעלאת המודעות לגביה; עו"ד ארנון יהב עושה לנו סדר בכל הנוגע להתחדשות עירונית והשפעות נוספות בשוק הנדלן; נועם סמל מנכ"ל הבימה בספר חדש ומוני ארנון המוסיקאי בקריירה ארוכת שנים ( האחים והאחיות וקריירת הסולו)

  • 23.07.23

    חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד , חבר בוועדת חוקה, חוק ומשפט , מספר על השיחות בבית הנשיא שהוא היה שותף להם, מסביר על הצעת החוק שלו להגבלת מרחק ההפגנות מול הבתים הפרטיים של נבחרי ציבור ומה דעתו על התנהלותה של היועצת המשפטית של הממשלה

  • 23.07.23

    יושב ראש ועדת המשנה לבנקאות, חבר הכנסת רון כץ ממפלגת "יש עתיד" מסביר מה דעתו על צמצום עילת הסבירות, כיצד החוק הזה ישפיע על הכלכלה והחברה , ומה כוללת הצעת החוק שלו להתקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום

  • 23.07.23

    חבר הכנסת אושר שקלים מהליכוד מסביר מה דעתו על עילת הסבירות , מה הוא חושב על המחאה נגד הרפורמה המשפטית ועל הקריאות של יושב ראש "המחנה הממלכתי", חבר הכנסת בני גנץ להגיע להסכמות

  • 19.07.23

    יורם מוקדי מראיין את עו"ד רועי כהן, נשיא "להב", על מצבם של העסקים הקטנים בישראל; ראובן צדוק, מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור בנושא עצות לניהול בית משותף; מייסדת ומנכ"ל 'נבחרות' אסתי שושן על הדרת נשים מהזווית של נשים חרדיות ; עו"ד עמי שחר אודות מינהל השימור של רשות העתיקות; יו"ר החברה למתנ"סים, אריה צוקרמן, על ניסיון ההידברות והאיחוי של המתנ"סים ; פרופ' יהודית אהרון-פרץ מבית החולים רמב ם בנושא תרופות וטיפולים חדשים לדמנציה ואלצהימר ; והמלחין יאיר קלינגר

  • 18.07.23

    בפרק הראשון בעונה השנייה של "בייטל המאירי", עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מביאים לשולחן מקרים אמיתיים, חלקם של ידוענים שהעלו סוגיות משפטיות מורכבות בין בני משפחה בענייני נכסים ורכוש, והאם היתה דרך אחרת ונכונה יותר לטפל בהם? בפרק זה השניים משוחחים על סיפור הצוואה של הזמר, המוזיקאי והמלחין, צביקה פיק ז"ל ודנים בסוגיות השונות הנוגעות למנהל עיזבון ולחלוקת נכסים וכספים לילדים. מה עושים כאשר מדובר על צוואה שכוללת זכויות יוצרים, יצירות, כסף ונדל"ן? למה צריך מנהל עיזבון כאשר יש הרבה נכסים, האם הוא יכול להחליט באיזה תזמון למכור את הנכס ובאיזה מחיר? או שהוא רשאי בכלל רק להשכיר אותו? ואיפה נכנס לתמונה בית המשפט? בנוסף, מהי הדרך הנכונה לשלב את רצון המוריש ומצד שני גם את האמון שהיורשים נותנים באותו מנהל עיזבון?

  • נדלן על הזמן
    18.07.23

    בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מספר על הדרכים להתמודד עם ריבוי אפשרויות, תוך התייחסות למחסור בזמן, ומתי המומחים נכנסים לתוך המשוואה? הפירמידה של ההתחדשות העירונית: מדינה – רשות מקומית – יזם – והפרט, כוללת במקרים רבים יריבויות ברמות הממשל וחוסר הסכמות ותיאום בין המדינה והרשות המקומית. מהם השיקולים שצריך לקחת בחשבון כמו קרבה לתחנות רכבת, תחנות אוטובוס וקרבה לצירים ראשיים? מהי המשמעות התכנונית והכלכלית של הרכבת הקלה לעומת המטרו – שאמור לעשות את המהפכה התחבורתית במדינה? עוד בפרק, מהו "מפל ההתחדשות העירונית" ואיך זה מתחבר למוקדים העירוניים המיועדים לנופש, פנאי וחינוך?

  • יד ראשונה מרופא
    18.07.23

    באיזה אופן הרופא מצליח להיות "מנצח התזמורת"? בפרק האחרון לעונה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מארח עו"ד יורם הכהן – מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, מתמחה בממשק בין משפט וטכנולוגיה, עמד בראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, וייצג את מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים. השניים מתייחסים לשפע המידע הרפואי הנגיש לציבור הרחב באמצעות מנועי החיפוש באינטרנט וברשתות החברתיות, ועל הדרך להתמודד עם המידע. מהם הפרמטרים שיכולים להצביע על רמת אמינות? איך להיזהר מתוכן מזיק ומי שומר עלינו? כיצד להגיע למידע אמין מול חומר פרסומי, ולהבחין בין המקורות? ובאיזה אופן מטופלים יכולים לפענח את המידע הכללי לצורך הספציפי? כמה אחוזים מהרופאים מסתמכים על מידע כזה במהלך עבודתם? איך הרופא הופך להיות "מנצח התזמורת" ומהם הקריטריונים שמטופלים מחפשים בבחירת הרופא שלהם?

  • 16.07.23

    חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד קורא לחברי הכנסת מהאופוזיציה להגיע להסכמות לגבי עילת הסבירות , מספר מה הוא חושב על מכתבי הסרבנות, מה דעתו על ממשל ביידן וכיצד צריך להתמודד עם הסכסוכים המשפחתיים בעקבות הוויכוח על הרפורמה במערכת המשפט

  • 16.07.23

    מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים , חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד מתייחס למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, מסביר מה דעתו על מכתבי הסרבנות, ומספר על המלחמה בפשיעה ובתופעת הפרוטקשן ועל חוק השב"כ .

  • 11.07.23

    רשימת אורחים:

    – בלה אברהמס, סמנכ"לית תקשורת, ממשל וחברה באינטל אירופה וישראל

     פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב

     פרופ' יוסי יונה, פילוסוף, לשעבר אונ' בן גוריון, ח"כ לשעבר

     תלמה אליגון רוז, משוררת ומלחינה, סופרת ומחזאית

     רו"ח רפי צרפתי, חוקר ביטלס ושותף בחברת כרמי ידע בע"מ

     ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ויועץ לארגונים וחברות

     אורן רוזמן, שותף, מוביל תחום תקשורת, מדיה וספורט ב- Deloitte ישראל

  • נדלן על הזמן
    11.07.23

    בפרק השביעי לעונה, עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מסביר על ההבדלים בין עסקת יזמות קלאסית לעסקה של התחדשות עירונית, ועל המשמעויות שצריך לשקלל במהלך העסקאות השונות. כיצד שוחים בתוך השוק של הכרישים? מהם הפערים בין הליווי הבנקאי למדיניות העירונית? איפה התחילו היזמים הגדולים? מי הם השחקנים שצריך לקחת בחשבון כאשר חותמים על העסקה? וכיצד לצאת לדרך עם עו"ד שמייצג רק את הדיירים ועם מרחב תמרון גדול?

  • 11.07.23

    האם רובוטים יוכלו להחליף רופאים? בפרק הזה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, משוחח עם פרופ' הדר זיגדון – גלעדי, מומחית ברפואת חניכיים, מנהלת המחלקה לפריודונטיה בקריה הרפואית בבית החולים רמב"ם ועומדת בראש המעבדה לחקר עצם במכון למחקר קליני ברמב"ם. איך עושים שימוש בתאים לבנייה מחודשת של עצם? מהן התכונות של תאי גזע שיכולים להתחלק בצורה בלתי מוגבלת? כיצד משפרים את התקשורת עם המטופלים?

    בהמשך הפרק, הד"ר דהן משוחח גם עם פרופ' איתן מיזיריצקי, רופא שיניים, מומחה בשיקום הפה, מהמייסדים וחבר הנהלה של האיגוד הדיגיטלי העולמי DDS ומנהל מרפאת שיניים מצליחה בתל אביב. השניים דנים על ההתקדמות באבחון וטיפול ברפואת שיניים באמצעות מדפסת תלת מימדית ורובוטים חדשניים שיאפשרו קיצור זמן ונוחות למטופל ולרופא.

  • 04.07.23

    האם המטופלים תמיד צודקים? בפרק הזה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, משוחח עם ד"ר אורן ויסמן, רופא מנתח מומחה בכירורגיה פלסטית, משחזרת ואסתטית, ובעל קליניקה פרטית בקריית אונו, המתמחה בתחום ניתוחי הפנים, אסתטיקה וניתוחי חזה. האם במהלך לימודי הרפואה מזכירים את נושא האסתטיקה ומהי ההתייחסות של האקדמיה לכך? עד כמה קיימים קריטריונים אובייקטיבים ליופי ולדרכי טיפול מקובלים? מה קורה במידה ויש מחלוקת בין רופא לבין מטופל על יעדי הטיפול? מהם הקווים האדומים לגבי אוריינטציה שיקומית? מה מעצב את המדדים של המושג יופי ובאיזה אופן הוא מושפע מתרבויות, אופנה וגילאים?

  • נדלן על הזמן
    04.07.23

    פרק זה עוסק בהחלטה של הדיירים לסיים את ההתקשרות עם היזם, מהי "הטיית קשב התכנון"? איך קורה שמה שאנחנו מתכננים עולה יותר ולוקח יותר זמן מהתכנון המקורי? כיצד בודקים ממוצעים ונעזרים במאגרי נתונים? בפרק השישי בעונה השנייה של "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מספר על החשיבות בשילוב הדיירים, מסביר מהן ההשלכות של פיצוץ ההסכם עם היזם ואיך זה מסתדר עם העובדה שבדרך כלל הצבא שלו גדול יותר וממומן יותר משלכם? באיזה אופן נכנס לתמונה הייצוג המשפטי שאתם מקבלים ממשרד עו"ד? ועד כמה חשוב לשתף את המידע לגבי סוגיית האמון במומחים

  • 02.07.23

    חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד מספר מה דעתו על פסקת ההתגברות, ועל החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, מגיב להתבטאויות האחרונות של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ומסביר כיצד צריך לפעול מול חוסר המשילות בנגב ומול תופעת הפרוטקשיין

  • 02.07.23

    מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים , חבר הכנסת ולדימיר בליאק, ממפלגת "יש עתיד" מתייחס לראיון של ראש הממשלה נתניהו ב"וול סטריט ג'ורנל" על הרפורמה במערכת המשפט , מספר מה דעתו על התבטאויותיהם של אהוד ברק ויאיר גולן ומה הוא חושב על הסערה הציבורית על דבריו של רוני אלשיך

  • 02.07.23

    חברת הכנסת טלי גוטליב מסבירה מדוע החליטה להתמודד כנציגת הקואליציה בוועדה למינוי שופטים , מה היא חושבת על המפגש של נשיא בית המשפט העליון לשעבר , אהרון ברק עם השר רון דרמר וחושפת פרטים נוספים על הפרקליטים שהעבירו חומרי חקירה לארגוני פשע

  • 28.06.23

    הד"ר אסתר לוצאטו מארחת את רימון טובין, מייסד עמותת "האקוטיזם", רימון מסביר מדוע החליט לעזוב תפקיד בכיר בהייטק כסמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות, ולעשות למען בנו יובל ולצעירים אחרים עם אוטיזם, חיים טובים יותר באמצעות יזמות חדשנות וטכנולוגיה. "האקוטיזם" – מיזם התנדבותי של צוות המורכב מהורים לילדים על הספקטרום האוטיסטי, בוגרים על הספקטרום ואנשי מקצוע מתחומים שונים. ?במסגרת המיזם הם מקדמים פתרונות לאתגרים של אוטיזם. במהלך הפרק רימון מסביר איך פועל המיזם? האם צה"ל הוא המעסיק הכי גדול בעולם של אוטיסטים? ומהי בדיוק אקדמיה חברתית

  • נדלן על הזמן
    27.06.23

    בפרק זה עולים השיקולים שיכווינו אתכם לבחור את היזם הנכון לפרויקט התחדשות עירונית, מהם "מצמצמי הרעש" בקבלת ההחלטות? איך עורכים מכרז לבחירת יזם? עד כמה התוצאות של המכרז הן באמת כלי מהימן כדי לנבא את הצלחתו של היזם? ומהו הדמיון בין גיוסים בהייטק לבין בחירת יזם? בפרק החמישי בעונה השנייה של "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית מדבר על החשיבות לבדוק איפה היזם עבד בסביבה הקרובה של הפרויקט, כיצד ניתן לנצל את אלמנט התחרות כדי לסגור תנאים טובים יותר? ומהי באמת החשיבות של עקרון חוכמת ההמונים במהלך בחירת יזם עבור דיירי הפרויקט?

  • יד ראשונה מרופא
    27.06.23

    מהם חמשת העקרונות המרכזיים כדי להגיע לאושר? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מסביר מה אומרים הפילוסופים על האושר והאמצעים להשגתו? כיצד רופאי שיניים יכולים להפחית את רמת "הסטרס" המצטבר במהלך הזמן? ובאיזה אופן יש לשלב טיפולים בהתנדבות? ד"ר ברנרד דהן משוחח עם אריאל פלורסהים – מייסדת חברת "ידע משנה חיים", מומחית לפענוח הסיפור הפנימי, התת מודע ויצירת מציאות. בנוסף, פלורסהים מרצה לחברות וארגונים, מנחה סדנאות, קורסים והשתלמויות למטפלים. יחד הם עוסקים בשאלות: האם יש מושג כזה "ליהנות בעבודה"? האם יש נוסחה כיצד להתבונן טוב יותר במציאות? איך זה מתכתב עם ערך עצמי והיכולת למצוא איזון בין החיים המקצועיים לחיים הפרטיים?

  • 25.06.23

    חברת הכנסת תת אלוף במילואים, שרון ניר ממפלגת "ישראל ביתנו" ,מסבירה מה צריך לעשות לדעתה מול גל הטרור ביהודה ושומרון , האם חיסולים ממוקדים מספיקים או שדרוש מבצע צבאי ? מה היא חושבת על הרפורמה במערכת המשפט ומה דעתה על תוצאות הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין

  • 25.06.23

    יושב ראש השדולה למאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה, חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד מסביר מה צריך לעשות מול ארגונים לא ממשלתיים שממומנים על ידי מדינות זרות , מה הוא חושב על הצהרותיו האחרונות של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק ועל הרכב הוועדה למינוי שופטים

  • 25.06.23

    שר האנרגיה והתשתיות, חבר הכנסת ישראל כץ מזהיר את מנהיגי חמאס בעזה ובחו"ל בעקבות ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, מסביר מה עמדתו לגבי הרפורמה במערכת המשפט ועל תוכניותיו בתחום האנרגיה

  • יד ראשונה מרופא
    20.06.23

    האם טיפול נכון בתלונות הפציינטים הוא הזדמנות שנייה לצאת לדרך חדשה? בפרק הזה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מסביר על הקווים האישיותיים וההשפעות החברתיות שמאפשרות לנו להתמודד עם פגיעה לא מכוונת, ולמצוא פתרונות חדשים לבעיות ותיקות. ד"ר ברנרד דהן משוחח עם פרופ' לאון גרינהואס, פסיכיאטר בכיר, פרופ' אמריטוס של האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש, מייסד ומנהל מרפאת מיינד קליניק בתל אביב, ויחד עם דנים בסוגיית האגו ועל הדרכים להתמודד עם כשלון. איך עורכים תיאום ציפיות נכון בין הבקשות של המטופל לבין היכולת של הרופא או בעל מקצוע אחר? כיצד להגיב לתלונות ומהי החשיבות של ההתנצלות והפיצוי מול תביעות פוטנציאליות?

  • נדלן על הזמן
    20.06.23

    פרק זה עוסק בהחלטה על מינוי עו"ד שייצג את קבוצת הדיירים בפרויקט. איך בוחרים עו"ד? האם אנחנו יכולים לחזות איך יהיה התפקוד שלו? ומהן ההטיות האנושיות שצריך לקחת בחשבון? בפרק הרביעי בעונה השנייה של "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית, מסביר מתי לבדוק את הפרמטרים החשובים לדיירים מול עורך הדין? מהו "רעש" בקבלת החלטות? ומהו "רעש של הנסיבות"? כיצד מוודאים שאין לעו"ד ניגוד עניינים מול היזם? ומהי המעטפת שהעו"ד אמור לתת במסגרת השירות לדיירים?

  • 18.06.23

    חברת הכנסת לשעבר, עו"ד נורית קורן ,שעמדה בראש הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן מספרת על המאבק לחשיפת פרטים נוספים מהפרשה , ודוד בן בסט מספר לראשונה את הסיפור המשפחתי שלו

  • 18.06.23

    חברת הכנסת שלי טל מירון ממפלגת "יש עתיד" מסבירה מה דעתה על תוצאות ההצבעה לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, מספרת על המאבק שלה לטובת נשים עגונות, כיצד יש לפעול מול האלימות כלפי נשים ומה כוללת הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני

  • 18.06.23

    השר לשעבר, חבר הכנסת חמד עמאר ממפלגת "ישראל ביתנו" מדבר על האלימות והפשיעה בחברה הערבית ועל הצעדים שלדעתו יש לנקוט כדי למגר את התופעה, מסביר מה דעתו על הריביות של הבנקים וכיצד לדעתו ניתן להילחם ביוקר המחיה

  • 18.06.23

    שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף ממפלגת "עוצמה יהודית" מסביר למה הלך לפוליטיקה , מה דעתו על המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ומה הוא חושב על תוצאות ההצבעה בכנסת לנציגים בוועדה לבחירת שופטים

  • נדלן על הזמן
    13.06.23

    הפרק מתמקד דווקא בסכסוך בין דיירים כשכולם מסכימים על הפרוייקט אבל לא מסכימים על הדרך, בשונה מהסכסוך הקלאסי בין אלה שבעד ונגד הפרוייקט. מהי הנוסחה להתגברות על אינטראקציה שלילית בין דיירים?  איך מייצרים שיתוף פעולה גם במהלך קונפליקטים?

    בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית, מסביר מהן התופעות הפיזיולוגיות שצצות במהלך הזמן שבו אנחנו כועסים? האם צריך לצפות שהקונפליקטים ייפתרו או שהם חלק מהזהות של התהליך? ועד כמה חשובה ההתלהבות של הדיירים כדי לכבד אחד את השני ולהביא למימוש הפרוייקט?

  • יד ראשונה מרופא
    13.06.23

    מדוע יותר ויותר בעלי עסק מתייחסים להון האנושי כדבר חשוב יותר מהטכנולוגיה? בפרק הזה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מסביר כיצד לדעתו צוות העובדים אמור לפעול בסינרגיה, מתי אפשר להאציל סמכויות תוך כדי בקרה מכובדת? מהי משוואת הקסם לבניית צוות פעיל וחיובי? ד"ר ברנרד דהן משוחח עם דני וידיסלבסקי – מאמן, יועץ עסקי בכיר ומומחה לניהול, בעל ניסיון בתחום הייעוץ, ההדרכה והאימון. יחד הם מעלים את החשיבות של יצירת חזון ומטרה משותפת בעלת ערך עבור הצוות, על התקשורת בקבוצה, פתרון חיכוכים, הכשרה תמידית לעובדים ולמנהלים מול התקדמות הטכנולוגיה, ואיך כל זה מתחבר לרפואת שיניים?

  • 11.06.23

    יושב ראש ועדת המשטרה, בלשכת עורכי הדין, פיני פישלר, ממייסדי תנועת אומץ- אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי מתייחס בהרחבה בראיון עומק לפרשת "המימד החמישי", לפרשת "פגסוס" ולמערכת "עין הנץ" .

  • 11.06.23

    יושב ראש סיעת "ישראל ביתנו", המכהן בתפקיד יושב ראש ועדת העלייה והקליטה, חבר הכנסת עודד פורר מסביר מה הוא חושב על השיחות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, מסביר איך צריך להתמודד על העלייה ביוקר המחיה , מה קובעת הצעת חוק שירות חובה לכל ומהן הסנקציות שיש להחיל על מי שלא ישרת

  • 11.06.23

    השרה לקידום מעמד האישה , חברת הכנסת מאי גולן מספרת על הקשר בין המסתננים הבלתי חוקיים לבין הרפורמה במערכת המשפט , מתייחסת להצעה של ראש הממשלה לשמש בתפקיד הקונסולית בניו יורק ואיך לדעתה צריך להתמודד עם תופעת החרמות והשיימינג ברשתות החברתיות

  • נדלן על הזמן
    06.06.23

    אחד המקרים השכיחים הוא מצב שבו בעלי הדירות חושבים שהם "מכים" את המומחה, שהם יותר מומחים מהמומחים. אז איך יוצרים אמון גדול יותר בין הצדיים? ומול מוסדות הממשל במהלך תהליך ההתחדשות העירונית?

     

    בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית, מסביר כיצד להגביר את התקשורת ולהעצים את קירוב הלבבות בין הדיירים למומחים. מהי חשיבות האווירה החיובית בשיפור השיח בין בעלי הדירות לבין המפקח מטעמם, הוועדה המקומית ועורכי הדין? מי יכול לצמצם את הכעס במהלך הסכסוך, איך משהים אותו ומה זה אומר על הדיירים?

  • יד ראשונה מרופא
    06.06.23

    האם סגנון ההמלצות "מפה לאוזן" להגדלת חוג הלקוחות, עדיין באופנה? בפרק הזה של "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מסביר על המשמעות של שביעות רצון הלקוחות, באיזה אופן המחיר של הטיפול הוא חלק מהתדמית? והאם יש קיצורי דרך לבניית מוניטין? ד"ר ברנרד דהן משוחח עם תמי לנצוט לייבוביץ' – מייסדת ומנהלת המרכז הישראלי לתדמית, תקשורת ונימוסים בחברה, בעסקים ובפוליטיקה, ויועצת עבור חברות, ארגונים ומוסדות, כחלק אינטגרלי של האסטרטגיה, העסקית, הארגונית והשיווקית. מהן הדרכים להתמודדות עם תחרות? איך פועלים לבידול המוצר ושיפור השירות? מהם השיקולים בבחירת טיפול במרפאת שיניים? וכיצד הרופא צריך לטפח רושם כללי ראשוני, לתחזק את הרשתות החברתיות ולשת"פ עם קולגות?

  • 05.06.23

    יושב ראש הוועדה המיוחדת למאבק בסמים ובאלכוהול, חבר הכנסת בועז ביסמוט מספר על הסכנה הטמונה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות, מסביר מה קובעת הצעת החוק שלו על ייצור ושיווק של מוצרי עישון בטעם או בריח, מתייחס למאבק נגד הרפורמה במערכת המשפט ולפרסומים לגבי האפשרות שיכהן כשגריר ישראל בצרפת

  • 05.06.23

    שר החקלאות לשעבר, חבר הכנסת אלון שוסטר מסביר מה דעתו על השיחות להידברות על הרפורמה במערכת המשפט בבית הנשיא , כיצד ניתן להילחם ביוקר המחיה , מה צריך לעשות מול עליית הריבית ומה דעתו על ההתבטאויות של אשת הטלוויזיה גלית גוטמן

  • יד ראשונה מרופא
    30.05.23

    עד כמה הרושם הראשוני במפגש בין המטופל לרופא משפיע על תחושת המטופל? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים – "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מתייחס לרגעים המשמעותיים במפגש הראשוני בהיכרות בין שני אנשים ועל הקסם של החיוך. ד"ר דהן משוחח עם דורית עוזיאל – מרצה, יועצת ופרשנית בשפת גוף ומיומנות בתקשורת. דורית עוזיאל מומחית לתקשורת לא-מילולית, תדמית אפקטיבית ופרזנטציות, כולל אימון למשא ומתן. הם מעלים את השאלות: מהי האינטואיציה הראשונית ואיך פגישה כל כך קצרה יכולה ליצור רושם אמיתי ואיך זה קשור לרפואת שיניים? מה גורם לבריאות ואריכות שנים, עד כמה הבריאות מושפעת מקשרים בין-אישיים טובים ומהי המשמעות של תדמית חיובית?

  • נדלן על הזמן
    30.05.23

    פודקאסט "נדל"ן על הזמן" חוזר לעונה שנייה כדי לעשות לכם סדר בתחום ההתחדשות העירונית. הפוד בהגשת עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', שמתמחה בנדל"ן והתחדשות עירונית, שם את הזרקור על מקרים שכיחים ועל סוגיות שאנו נתקלים בהן ודורשות טיפול. המטרה היא להבין את הדילמות והאינטרסים, את אופן קבלת ההחלטות של כלל השחקנים, וגם את הפתרונות האפשריים לצד הטיפים וההמלצות של עו"ד יהב.

     

    הפרק הראשון מתמקד בסוגיית הסכסוכים בין בעלי הדירות לבין היזם. איך להימנע מהטחת ביקורת ומיחס מזלזל? מהי "מגננת יתר" וכיצד ללמוד לקחת אחריות? מדוע ניתוק רגשי עלול לפגוע בהתקדמות הפרוייקט? עד כמה חשוב לשלב הומור? ובאיזה אופן כדאי לשים דגש על פידבקים בשפת הגוף? בנוסף, מהו ארגז הכלים שנותנת המדינה באשר לתוקפה של עסקת פינוי בינוי ומה תפקידו של בא כוח הדיירים במהלך הסכסוכים האלה?

  • יד ראשונה מרופא
    23.05.23

    מדוע יש חשיבות כל כך גדולה לתקשורת הבלתי-מילולית? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים – "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מתייחס בהרחבה לשאלה האם ניתן לשנות את הרושם הראשוני באינטראקציה בין-אישית ואת התחושה שנוצרת בהמשך השיחה, איך אפשר לשפר אותם באמצעות שדרוג המסר הלא מילולי, וכיצד עושים זאת תוך שמירה על אותנטיות? ד"ר דהן מארח בפרק הזה את רונן גולן – מומחה לשפת גוף ולמיקרו הבעת פנים, ויחד הם משוחחים על טכניקת "אתגר המראה", המאפשרת לצלול אל תת המודע, ודנים על ההשפעה של סדנאות, קורסים והכשרות על העברת המסרים המילוליים, ואיך החיוך פותח דלתות ומשנה את התנהגותם של לקוחות בעולם הרפואה?

  • 21.05.23

    חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד ,החברה בצוות המשא ומתן להידברות בבית הנשיא, חושפת את ההצעה של הקואליציה לאופוזיציה להרכב הוועדה למינוי שופטים, מסבירה מה היא חושבת על המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ומה דעתה על קרן הארנונה

  • 21.05.23

    חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי ממפלגת "יש עתיד" מסבירה מה דעתה על הסערה הציבורית בעקבות קרן הארנונה , מדוע החליטה לעבור מהעשייה המוניציפאלית כסגנית ראש העיר כרמיאל לפעילות במישור הארצי , וכיצד ניתן לצמצם את הפערים במערכת הבריאות בין המרכז לפריפריה

  • 21.05.23

    חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד  מספרת מה דעתה על השיחות המתנהלות בבית הנשיא במטרה להגיע להסכמות על הרפורמה המשפטית, מדוע היא מתנגדת לפסקת ההתגברות ומה היא חושבת על ההפגנות נגד החרדים בבני ברק

  • 16.05.23

    80% מהמסרים שאנו קולטים הם לא מילוליים, ידעתם? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים – "יד ראשונה מרופא", ד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מציג את התפיסה שלו לגבי תקשורת אקטיבית, מסביר מדוע כה חשוב המבט? ומהם מקומם של הלבוש וההופעה הנאותה ביצירת התדמית האישית? ד"ר דהן מוסיף לשוחח עם מר בארי כץ – מומחה בתקשורת אפקטיבית, מרצה ומעביר סדנאות בתחום התקשורת. בנוסף, הד"ר נותן טיפים מניסיונו לשיפור אינטראקציה חיונית במקומות העבודה וכיצד העברת המסרים מושפעת מהסיטואציה ומההקשר שבו הם נאמרים?

  • 16.05.23

    חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת "יש עתיד" מתייחס למבצע " מגן וחץ", האם ישראל ערוכה למלחמה רב זירתית, מסביר מדוע בכוונתו להתמודד מול יאיר לפיד על ראשות מפלגת "יש עתיד" ועד מתי תמשך המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט

  • 16.05.23

    חבר הכנסת ארז מלול ממפלגת ש"ס מתייחס למבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, מסביר מה דעתו על המחאה הציבורית נגד הרפורמה במערכת המשפט , ואילו הצעות הוא מקדם לטובת השכבות החלשות בחברה

  • 16.05.23

    חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה מסבירה איך לדעתה צריך לפעול כדי להביא לאיחוד כוחות בשמאל הציוני , מה הביקורת שיש לה על קמפיין מפלגת העבודה בבחירות האחרונות, האם יש עם מי להידבר כדי להגיע להסדר שלום עם הפלשתינים ומה היא חושבת על מבצע "מגן וחץ"

  • 09.05.23

    "יד ראשונה מרופא" – סדרת הפודקאסטים החדשה, בהגשתו של הד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, על תחום הרפואה מזווית אחרת על היבטים עסקיים וניהוליים שמתאימים למגוון תחומים. בפרק הזה, ד"ר דהן משוחח עם גבריאל אסולין – מומחה בינלאומי לניהול ושיווק שרותי רפואה. אסולין מספר מהי עבורו התמיכה השיווקית האולטימטיבית, האם מוצר איכותי יכול להימכר ללא קידום לטווח הארוך? עד כמה מימד הזמן ואלמנט התחרות הם קריטיים? ד"ר דהן מספר גם על מקצועיות הרופא, ההכשרה, והייחודיות של הטיפול הרפואי, ובמקביל, תהליך התדמית של כל האלמנטים האלה בפני המטופלים.

  • 07.05.23

     

    חברת הכנסת ד"ר מטי צרפתי הרכבי ממפלגת "יש עתיד" מספרת מה דעתה על התנהלות הממשלה, מדוע החליטה לעבור מהפוליטיקה המוניציפאלית לפוליטיקה הארצית , וכיצד ניתן לעודד התמודדות של נשים לתפקידים בכירים בשירות הציבורי

     

  • 07.05.23

    שר התרבות והספורט, מיקי זוהר מתייחס למשבר הקואליציוני מול יושב ראש "עוצמה יהודית", השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר , בעקבות ירי הרקטות מעזה , מגיב לטענות על העלייה ביוקר המחיה בישראל ומסביר מה צריך לעשות מול האלימות במגרשי הכדורגל

     

     

     

  • 02.05.23

    "יד ראשונה מרופא" – סדרת הפודקאסטים החדשה, בהגשתו של הד"ר ברנרד דהן, מומחה לרפואת חניכיים, מייסד ומנהל מרפאת מומחים מוריה בחיפה, עוסקת בהיבטים עסקיים ותקשורתיים מזוויות ניהוליות. ד"ר דהן משוחח עם מומחים רבים מתחומים שונים: תקשורת בין-אישית, שאיפה למצוינות, תשוקה לחדשנות וההנאה שבעשייה. בנוסף גם דנים בחשיבות של רושם ראשוני, בניית צוות, שיווק, מיתוג ומוניטין, והתמודדות עם כישלונות. בפרק הראשון מתארח פרופ' ניצן ביצ'צו' – רופא שיניים בכיר, אשר מתמקד בתחום אסתטיקה ברפואת שיניים ומרצה בינלאומי. הם עוסקים בחשיבות השאיפה למצוינות ובמאפיינים שלה: התעלות על הסטנדרטים המקובלים, איכויות גבוהות והישגים תוך רצון להשתפר כל הזמן. האם מצוינות היא תכונה שנולדים איתה או שניתן לפתח אותה? וכיצד זה מתכתב עם עולם הרפואה והשליחות המתלווה אליה?

  • 30.04.23

     

    חבר הכנסת נאור שירי  ממפלגת "יש עתיד" מסביר מדוע החליט לעבור מתפקיד סגן ראש העיר הוד השרון ולהתמודד לכנסת , תוקף את הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה ומספר כיצד צריכה להיראות לדעתו הוועדה למינוי שופטים

  • 30.04.23

    חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד מספר מדוע החליט לעזוב את הקהילה היהודית במונטריאול שבקנדה ולעלות לישראל לבדו,  מסביר כיצד לדעתו ניתן להוריד את יוקר המחיה ומה צריך לעשות מול הריבית הגבוהה בבנקים

  • 30.04.23

     

    שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי מספר אילו שינויים בכוונתו להוביל בשוק התקשורת בישראל, מה דעתו על המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט , מה הוא חושב על  פסקת ההתגברות ועל הצורך לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים

  • 24.04.23

    חבר הכנסת יוראי להב הרצנו  ממפלגת "יש עתיד" מסביר מה דעתו על הרפורמה במערכת המשפט ומה הוא חושב על מחאת הטייסים, מדוע הוא לא מתכוון להגיע לטקס הדלקת המשואות ועם מי הוא מתכוון לחגוג ביום העצמאות

  • 24.04.23

    חברת הכנסת שרן השכל מ"המחנה הממלכתי" מספרת מה היא חושבת על פסקת ההתגברות , מה דעתה על הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים ואילו שינויים לדעתה צריך לעשות בהסכמה רחבה

  • 23.04.23

    שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס מסביר איזה סוג איומים קיבל על חייו , האם ראש הממשלה נתניהו מנסה להגיע להסכמות רחבות על הרפורמה המשפטית ומה דעתו על תופעת הסרבנות

  • 22.03.23

    מה סוד ההצלחה שלהם דווקא בישראל? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את יניב ריבלין, לשעבר מנכ"ל "בירד ישראל" – חברת הקורקינטים השיתופיים, וממייסדי ומשקיעי מיזם "אחד. שמונה". ריבלין מסביר על הפלטפורמה של הקורקינטים השיתופיים והפוטנציאל הכלכלי הגדול שלה, בכמה ערים הם פרוסים בישראל ואיך משפיעה התחרות בין החברות השונות על השירות לתושבים? הם משוחחים על עומסי התנועה ועל הפתרון לבעיית הצפיפות, ובנוסף מספר ריבלין גם על הספר החדש שהוציא "החיים כסטארט אפ" ומהי לדעתו התכונה הכי חשובה שצריך מנכ"ל?

  • 14.03.23

    כיצד פותרים בעיות חברתיות באמצעות מודל עסקי? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את יואל חשין, יו"ר, מייסד ובעלים של קרן השקעות הון סיכון 2B, קרן הממוקדת בהשקעות במיזמים וחברות הזנק בשלבים המוקדמים. חשין מסביר מהן השקעות אימפקט ומהי מטרתה של עמותת 2B Friendly העוסקת בתחומי הסביבה ובפרט בתחום האקלים. מהו הייעוד החברתי של פילנתרופים בישראל ובעולם ? איך משלבים בין יצירת תמריצים לבין קנסות? מהו ארגון "מתחשבים" וכיצד הם משתפים פעולה עם משרד הרווחה? מהי חלוקת התפקידים בין המדינה, המגזר העסקי והמגזר החברתי, במטרה לחזק את השירותים החברתיים? וכיצד ניתן לצמצם את הפערים החברתיים ולהתמודד עם בעיות תת-תזונה? זאת ועוד בפרק שפותח חלון לעולם הפילנתרופיה.

  • 07.03.23

    מהו היתרון של ההייטק הישראלי בקידום שוויון בין גברים לנשים? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את שלי בלוך, מייסדת ומנהלת קהילת "FemTech Israel", הקהילה מיועדת לקידום תחום ה-Female Technology – טכנולוגיות, שירותים ומוצרים שנועדו לפתור, לסייע ולהקל בסוגיות שעל סדר היום הנשי. בלוך מספרת כיצד תקופת הקורונה השפיעה על מתן הזדמנויות חדשות עבור נשים, הורידה חסמים ואפשרה עבודה היברידית. במהלך הפרק הן מסבירות מהו היתרון של ההיטק הישראלי והאימפקט הנשי על פני קהילות מקבילות במדינות אחרות כולל ארה"ב? כיצד ניתן להוביל שינוי חברתי באמצעים טכנולוגיים? ומהו אחוז הנשים שמשרתות ביחידות טכנולוגיות בצה"ל?

  • 28.02.23

    ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את ענת צור, מנכ"לית עמותת "תפוח", שנוסדה במטרה לצמצם פערים בחברה הישראלית באמצעות שוויון דיגיטלי ומסייעת גם לצעירים וגם לקשישים. העמותה פועלת לפיתוח והפעלת תכניות בסיסיות ומתקדמות בתחומי הטכנולוגיה, התעסוקה ופיתוח כישורי חיים, ובכך לעזור לאנשים לשנות את מציאות חייהם. צור מספרת על השילוב ושיתוף הפעולה בין המגזר העסקי, המגזר הציבורי והחברה האזרחית, כדי לסייע לדורשי העבודה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. מהו ארגון הנוער הטכנולוגי-חברתי, "נטע"? ואיך הארגון פועל לעידוד מצוינות טכנולוגית ומנהיגות חברתית של ילדים ובני נוער?

  • 21.02.23

    מהי בדיוק פלטפורמת השקעות הון סיכון בסכומים קטנים? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את שלי הוד מויאל, יזמת של פלטפורמת השקעות ההון IANGELS הפועלת בתחומי הטכנולוגיה בארץ. שלי הקימה יחד עם שותפתה מור אסיא פלטפורמת השקעות מקוונת בסטארטאפים, המאפשרת למשקיעים ברחבי העולם להשיג גישה בלעדית לחברות טכנולוגיה הנמצאות בשלבי השקעה מוקדמים בישראל. החברה מעניקה לקהילת המשקיעים שלה, אנליטיקה איתנה ויכולת השפעה במטרה להנגיש ההשקעות למגוון רחב של משקיעים. איך זה מתקשר לעידוד יזמות בפריפריה ולמנועי צמיחה להייטק? כיצד מעודדים כניסה של יותר נשים לתחום הפינטק? ומה ההבדל בין זה לבין גיוס המונים?

  • 14.02.23

    ומה זה קשור לפוריות של האסטרונאוטיות? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את מיכל זיסו, אדריכלית בוגרת הטכניון, מרצה, בעלת סטודיו ziso ויזמת השואפת להגיע לחלל. זיסו, שמתמחה באדריכלות גורדי שחקים ופרוייקטים אורבניים גדולים, מספרת על החיבור שלה לתכנון מחקר של סביבות מחיה לבני אדם מחוץ לכדור הארץ. מהו אפקט "בראשית"? מהו עידן החלל החדש? ואיך כל זה מסתנכרן עם שוויון מגדרי במרחב הציבורי? בנוסף, מסבירה מיכל גם על סטארט-אפ שהקימה המיועד לפתח מוצר לשינה איכותית בחלל במיוחד לטיסות ארוכות טווח, ויאפשר גם פעילות מינית בחלל.

  • 07.02.23

    כיצד חברת "אלביט מערכות" מקדמת תלמידות תיכון וסטודנטיות? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את לירון שפירא, מנהלת אחריות תאגידית וקשרי קהילה ב"אלביט מערכות" . פרוייקט "בבושקה", שיזמה שפירא, הוא פרוייקט ייחודי שמקדם גיוון מגדרי ותומך בקידום תלמידות תיכון וסטודנטיות במקצועות הריאליים והטכנולוגיים. הפרוייקט כולל חניכה תלת דורית, שבמסגרתה מהנדסות בחברת אלביט משמשות כמנטוריות לסטודנטיות במקצועות ההנדסה באקדמיה, והסטודנטיות חונכות תלמידות תיכון. כמה שעות בחודש מקדישות עובדות "אלביט" במיזם? מהי עמותת "שוות" וכיצד העמותה משתפת פעולה עם הפרוייקט המוצלח לחינוך טכנולוגי בקהילה?

  • 01.02.23

    איך המדינה מסירה חסמים כדי לעודד "פינוי בינוי"? בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את עו"ד רו"ח ורד אולפינר-סקל, ראש תחום מיסוי נדל"ן בחברת EY. במשך כ-15 שנים עבדה עו"ד רו"ח אולפינר-סקל ברשות המיסים והובילה חקיקות משמעותיות בתחום הנדל"ן. בפרק הם דנים על חוק מיסוי מקרקעין שמהווה נקודת מוצא למס שבח ולמס הרכישה, ועל סוגי הפטורים הקיימים. מהם פרויקטים של "עירוב שימושים"? האם הפטור הוא פר מתחם "פינוי בינוי"? מהי תקלת מע"מ? ואיך מתייחסים לתעשייה זעירה כמו בתי מלאכה ומוסכים?

  • 01.02.23

    איך מכשירים את מנהיגי העתיד כבר במהלך הלימודים בבית הספר? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את רוני צארום, יזם, משקיע וגם המייסד של עמותת יוניסטרים. העמותה הוקמה בשנת 2001 במטרה להבטיח שלכל ילד וילדה במדינת ישראל, גם בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, תהיה הזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. צארום מספר כיצד הם התמודדו עם המעבר לפעילות מקוונת בתקופת משבר הקורונה, ואיך חניכי העמותה מקימים חברות סטארט אפ עוד בהיותם תלמידים בתיכון? אילו כלים ומיומנויות החניכים מקבלים מעולם התעסוקה החדש וכמה אנשי עסקים בכירים תומכים בעמותה?

  • 25.01.23

    מהן הדרכים להתמודד עם התנגדויות וחוסר וודאות כלכלית? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את בת שבע משה, יזמית עסקית וחברתית שמכהנת גם כיושבת ראש עמותת "יוזמות עתיד". העמותה מאפשרת לאלפי נשים בישראל להקים עסק עצמאי ופועלת בפריסה ארצית עם דגש עם הפריפריה החברתית –גאוגרפית. "יוזמות עתיד" הוקמה במטרה לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל וזאת באמצעות העצמת נשים ומתן כלים אשר יסייעו להן להקים ולפתח עסק. אילו קורסים וסדנאות מומלצים? לאיזו תקופה ניתן לקבל סיוע של מנטורינג אישי? מתי אפשר ליצור קשר עם מוקד התמיכה לייעוץ וליווי אוף ליין ואון ליין? ואיך אפשר לשלב בין מקומות עבודה קיימים לבין יצירת מקורות הכנסה נוספים?

  • 18.01.23

    מהי אפליקציית WeR1? מהם הקריטריונים לקבלת מענקים לעסקים באפליקציה? בפרק הזה ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות, מנכ"ליות שותפות ב"בית לסולידריות חברתית"-ארגון חברתי שהוקם בתקופת הקורונה כזרוע של קרן משפחת שעשוע, קרן פילנתרופית ישראלית. הארגון הוקם מתוך תחושת אחריות אזרחית וערבות הדדית בתקופת משבר הקורונה, ומוגדר כארגון חל"צ – חברה לתועלת הציבור. בסיס המיזם עומדת אפליקציית המובייל WeR1 אשר מעניקה לבעלי העסקים הקטנים סל כלים ופתרונות המאפשרים להם להתגבר על מכשולים בדרך להשגת יעדיהם. אחת לכמה חודשים נפתח מחזור מענקים חדש לעסקים קטנים, ולחלקם תינתן אפשרות לקבל ליווי "מנטורינג" תוך הסתכלות פרטנית על צרכי העסק ויעדיו האסטרטגיים. אילו כלים חינמיים ליזם המתחיל נמצאים באפליקציה ואיך זה קשור לפיתוח הנגב ולמגזר החרדי? זאת ועוד בפרק שלפניכם.

  • 11.01.23

    בעונה השלישית והחדשה של הפודקאסט "לחיות את החזון", ד"ר אסתר לוצאטו מארחת דמויות מרתקות ששותפות במיזמים שמשפיעים על החיים של כולנו. תחיה בן צור, מייסדת ושותפה של קהילת הפייסבוק "פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות" מספרת בפרק הזה לד"ר לוצאטו על הפלטפורמה שחברות בה יותר מ-90 אלף נשים וביניהן מנהלות, מנכ"ליות, חברות כנסת ובכירות באקדמיה. כיצד ניתן להתמודד טוב יותר מול אפליה כלפי נשים? איך יוצרים את האיזון בית – עבודה? מהי האקדמיה לניהול של פורום נשים בתעשייה? וכיצד יוצרים נטוורקינג משותף לנשים ממגזרים שונים כמו דתיות, חרדיות, ערביות, דרוזיות, ובדואיות?

  • 28.12.22

    מה ייחודי בהגשמת חלומות עיצוביים עם לירן? כיצד מוצאים את האיזון בין החלום של הלקוח/ה לבין התקציב והאילוצים? בפרק האחרון לעונה הראשונה בסדרת הפודקאסטים "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מספרת על עצמה, כיצד הגיעה לתחום? ומהי הדרך להיכנס לראש של הלקוח/ה ולפענח את הצרכים הפונקציונליים העיצוביים בתוך החלל? איך יהיה נוח למשפחה הספציפית להתנהל בתוך הבית? מדוע כל בית הוא שונה מהשני? ובנימה אישית, מהו בית החלומות של לירן? ואיך זה קשור לכך שחיות עזרו לה להתגבר על הקשיים במהלך החיים? כל התשובות בפרק מרגש במיוחד, שבו בן איבגי עוברת מכסא המראיינת למרואיינת, וחושפת את סיפורה האישי ואת הלב שלה.

  • 14.12.22

    השילוב הנכון בין עירייה, דיירים ויזם – זה המפתח לפרויקט התחדשות עירונית מוצלח, אז איך עושים את זה נכון? בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את עו"ד יעקב אטרקצ'י, מייסד, בעלים ומנכ"ל חברת אאורה ישראל – מחדשים את ישראל, חברה העוסקת בייזום ובניית פרויקטים למגורים. בשיחה עם דנים על כיצד הדיירים בוחרים יזם? מהם השיקולים של העירייה ליצירת סביבת מגורים איכותית? ובנוסף, מתייחסים לתוכניות המתאר שהרשויות המקומיות מקדמות, ומסבירים על החשיבות של התחדשות עירונית מאסיבית לשכונות שלמות ועל הקשר להתחדשות סביבתית.

  • 07.12.22

    באיזה מקום נמצאת ישראל בהיקף ההשקעות הנדל"ניות בארה"ב ובאירופה? איך משפיעה המלחמה באוקראינה על המשקיעים? כיצד מאתרים הזדמנויות נדל"ניות בשוק הגלובלי דווקא בתקופה של עליית ריביות?
    בפרק זה עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את מור זיו, המשמשת כיום כ-Head of Capital Markets IL בענקית הנדל"ן JLL. מור מספרת מאיפה מגיע הכסף הישראלי להשקעות האלה ואיך זה קשור לקרנות הפנסיה שלנו?
    מהם הטרנדים הכי חמים בתחום וכיצד מחברים בין יזמים ומשקיעים ישראלים לשותפים המקומיים?

  • 30.11.22

    מהן המשמעויות של עסקת החליפין בין בעל הקרקע לקבלן ואיך עושים את זה נכון? מה ההבדל בין עסקאות קומבינציה לעסקאות התחדשות עירונית?
    בפרק התשיעי בסדרת הפודקאסטים "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את ראול סרוגו, קבלן, יזם ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ.
    השניים דנים על ההבדלים ברמות הסיכון וברמות המיסוי של העסקאות השונות, עד כמה הרגולציה מעכבת את התקדמות הפרויקטים ומהם גורמי המפתח בקבלת ההחלטות של הצדדים?
    עוד בפרק, למה בכל עיר יש הנחיות מרחביות שונות וכיצד כל זה משתלב עם מערכות מסודרות של תחבורה והסעות המונים?

  • 23.11.22

    מהו תקן 22 שנועד לייצר שקיפות מירבית בכל הנוגע למצב הקרקע במועד רכישתה? עד כמה חשוב להסתייע בחוות דעת של שמאי מומחה? ואיך יודעים האם הקרקע אכן בעלת פוטנציאל הפשרה כזה או אחר? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים על התחדשות עירונית, עו"ד ארנון יהב,שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את חיים מסילתי, בעלים של חברת שמאות מקרקעין, ויו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל.

  • 23.11.22

    מהם הטרנדים החדשים למערכות טכנולוגיות מתקדמות בבית? איך מתבצע תהליך ההטמעה בבתים שנמצאים בתהליך בנייה לעומת בתים קיימים? בפרק העשירי של "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים מארחת את אורן לוי מנכ"ל חברת i feel העוסקת בתחום מערכות הבית החכם ובקרת מבנה. יחד הם דנים בהבדלים בין מערכות קוויות למערכות אלחוטיות מבחינת איכות, זמן תגובה שונה והוזלת עלויות. אילו סוגים של מצלמות רשת ומערכות אודיו נכנסים לשוק וכיצד מקפידים על בטיחות באמצעות מערכות אבטחת מידע כדי לחסום פריצות?

  • 17.11.22

    כיצד מאזנים בין מחירי הדיור לבין המחסור בקרקעות לפיתוח? מהי החשיבות ביצירת אמון בין היזם לבין בעלי הבתים וכיצד בונים מערכות מסודרות של תחבורה והסעות המונים? בפרק השישי בסדרת הפודקאסטים "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את שירה תלמי באבי, יושבת ראש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים. השניים דנים במשמעותה של התחדשות עירונית בהתייחס לתוכנית 2040 שמטרתה לממש את יעדי הדיור לתכנון מפורט עד שנת 2040. התוכנית מאפשרת את יצירת המלאי התכנוני הנדרש לצרכים העתידיים של האוכלוסייה הגדלה במדינת ישראל. תכנית לטווח ארוך, בראייה אינטגרטיבית שמתבססת על מדיניות התכנון הארצית בדגש על תנאי דיור איכותיים ונגישות להזדמנויות.

  • 16.11.22

    מהם הטרנדים החדשים בעולם הבריכות הפרטיות? מהם ההבדלים בין בריכת גלישה לעומת בריכת סקימרים ואיזו מהן יותר יקרה? איזה מערכות שונות מופעלות בסוגי בריכות אלה? ומהן בריכות נוי שקופות? בפרק זה של "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את אפי חן – בעלים ומנהל חברת אקוופולקו חן בע"מ. השניים דנים, בין היתר, כיצד מקפידים על בטיחות מירבית ואילו אמצעי מיגון קיימים בתחום?

  • 16.11.22

    מהם היתרונות והסכנות בהליך פינוי-בינוי? איזה ליווי צריכים הדיירים ובעלי הדירות? אילו צעדים כדאי לבצע במהלך התהליך?
    בפרק השביעי בסדרת הפודקאסטים "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את ענת דהן, בעלים ומנכ"לית קבוצת ש.ד.י – חברה מארגנת דיירים להתחדשות עירונית.
    השניים משוחחים על תוכנית פינוי-בינוי המייעדת בנייה חדשה ומודרנית בשכונות ותיקות במרכזי ערים, במקום בנייה במצב פיזי, סביבתי ותחזוקתי מדורדר.
    חיוניות התוכנית מתבקשת עקב התייקרות המשאב הקרקעי לבנייה לנוכח המלאי המוגבל והביקוש המוגבר.
    דהן מציעה טיפים לקראת הפינוי ומספרת מהם אבני היסוד להצלחה של התוכנית הזו תוך הקפדה על יציבות וביטחון עסקי וכלכלי.

  • 09.11.22

    באיזה שלב מתכננים את המרחב החיצוני שיש בפרויקט חדש? בפרק התשיעי, לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את שי דוד, בעלים של חברת "כרכום עיצוב נוף" – העוסקת באדריכלות ובעיצוב נוף במגזר הפרטי. דוד מספר על האפיון הראשוני של השפה האדריכלית וההתאמה של עיצוב ותכנון הגינה, המרפסת והחללים החיצוניים לשטח שחובק אותם. כיצד לעצב את פינות הישיבה, את הכניסה לבית, את החנייה, את הגדרות וגם את הבריכה?

  • 02.11.22

    מהן סמכויות האכיפה של הממונה על חוק המכר? מהו האגף להגנה על רוכשי דירות במשרד השיכון? בפרק החמישי בסדרת הפודקאסטים "נדל"ן על הזמן", עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון. השניים דנים בסממנים המקדימים כאשר פרויקט משתבש, מהי החשיבות בליווי בנקאי ופוליסת ביטוח? וכיצד החברות האלה יודעות לקחת את הפרויקט קדימה ולהשלים אותו? מה לגבי פרויקטים של פינוי ובינוי, ומהם ההבדלים ברמת המיסוי בינם לבין תמ"א 38?

  • 02.11.22

    בפרק השמיני בסדרת הפודקאסטים -"קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את אילן זהבי, מעצב רב תחומי ובעלים של גלריית זהבי. הגלרייה מציעה בית משותף לייצור ועיצוב רהיטים, ומציגה תפיסת עיצוב מודולארית כך שהלקוח יכול לבחור מפריט אחד ועד לריהוט המלא של כל הבית, בהתאמה ובעיצוב אישי. אילן מספר איך הנגרייה של אביו הפכה לאולם תצוגה של רהיטים? מה הביא אותו לעבור מלימודי משחק לעיצוב? האם עיצוב בבטון הוא פרקטי וגמיש לפיסול? כיצד ריהוט הבית יכול לשנות חלל מקצה לקצה ומה עושים כאשר מגיעים לחילוקי דעות בין בני זוג שאוהבים סגנונות שונים?

  • 26.10.22

    מהו נספח חברתי במתחם פינוי בינוי וכיצד ניתן לעזור לדיירים להגיע להסכמה ביניהם? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים החדשה על התחדשות עירונית, עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרדי יהב ושות', מארח את עידו קליינברגר, מגשר, מומחה ליישוב סכסוכים ומייסד חברת "STREETLIGHT" – שמתמחה בהכשרת יועצים חברתיים. קליינברגר מסביר איך באמצעות הליכי גישור ויעוץ חברתי בונים פרויקט כך שהערך החברתי של הפרויקט גבוה יותר והוא פועל בצורה מיטבית וכלכלית יותר. היועץ החברתי מלווה את הדיירים בהתארגנות בינם לבין עצמם, בהקמת נציגות וגם בהתקשרות מול עו"ד.

  • 26.10.22

    בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים -"קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את גל ניסימוב – מנהלת שיווק וקשרי אדריכלות בחברת "כוכב אלומיניום". גל מספרת על הייחודיות של "כוכב אלומיניום" המפתחת ומייצרת מערכות מינימל לפתחי הבית, שהמפעל שלה נמצא כאן בישראל, בקיבוץ יגור. מהו קו מינימליסטי – כמה שיותר זכוכית וכמה שפחות אלומיניום? איך פועלת מחלקת הפיתוח והתכנון? אילו סגנונות מועדפים על הלקוחות ואיזו חווית שירות חדשנית יוצרים באפליקציה?

  • 19.10.22

    בפרק השישי בסדרת הפודקאסטים -"קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את אייל שליבובסקי – מומחה לאבן ושיש, ומומחה לטיפול ותחזוקה מ"פארק האבן" ביקום. חברת "פארק האבן" מציעה מוצרי אבן בשלל סוגים ועיבודים שונים, במבחר גדול במיוחד. מעוניינים בחיפוי אבן לבית? בריקים לסלון או למרפסת? אייל מסביר על התהליך המורכב והמדויק, שבמהלכו הופך חומר גלם טבעי ליצירת אומנות של ממש. אילו סוגי אבן קיימים? מה ההבדל בין שיטות העיבוד וכיצד מעצבי פנים ואדריכלים מעצבים בעזרתם חללים חדשים? זאת ועוד בפרק שלפניכם.

  • 19.10.22

    מהי החשיבות בייצוג מלא של בעלי האינטרסים השונים בבניין, כמו בעלי דירות גג, דירות גן, דירות מורחבות ודירות רגילות? כיצד לבחור נציגות שמייצרת אמון וכימיה בינה לבין עצמה וגם לבין הדיירים שהיא מובילה? עד כמה הנציגות יכולה להוביל תהליך ארוך ומורכב, שמרבית הדיירים לא פגשו? בפרק הזה של "נדל"ן על הזמן" – פודקאסט על התחדשות עירונית בהגשת עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מתארח אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית מבית אפריקה ישראל מגורים, והם משוחחים על האתגר שבמורכבות קבלת ההחלטות באי ודאות, על הליווי הבנקאי, ועל היכולת של יזמים להפחית סיכונים ולהוציא פרוייקטים לפועל.

     

  • 12.10.22

    בפרק החמישי בסדרת הפודקאסטים על אדריכלות ועיצוב פנים – "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את בני כהן מנכ"ל חברת ורטקס ישראל. ורטקס הינה חברת בוטיק המייבאת חלונות יוקרה לארץ מבית Pella מותג אמריקאי מצטיין ומבית Finnova מותג האיכות האיטלקי, מאז שנת 2006. בני כהן מסביר על הייחודיות של המוצרים ביכולת "לספר סיפור אחד מבחוץ וסיפור אחר מבפנים, ועל החשיבות בכך שהם מספקים בידוד תרמי ואקוסטי יוצא דופן. בני מתייחס גם למשמעות של חיבור בין בנייה ירוקה לבין בחירת חלונות ומסגרות ואיך כל זה קשור להפגנות מול בית ראש הממשלה?

  • 12.10.22

    מהם הצדדים החיוביים ומהן ההשלכות הפחות טובות בתהליך הזה? מה תפקידה של העירייה? מהו היטל ההשבחה? ומדוע באזורים מסוימים עיריית תל אביב-יפו מוותרת עליו? כמה תושבים אמורים לגור בתל אביב-יפו בשנת 2040? בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים החדשה על התחדשות עירונית, עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות', מארח את רועי אלקבץ, קצין בדרגת תת אלוף במיל', ד"ר למשפטים, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית. יחד הם דנים במגוון הסוגיות שנוגעות לתושבים, החשיבות בשיתוף פעולה בין הדיירים כדי למנוע סכסוכים וליצירה של נציגות חזקה וטובה, על  בחירת אנשי המקצוע ועל ראייה חברתית ברמה הקהילתית.

     

  • 06.10.22

    בפרק הרביעי בסדרת הפודקאסטים על אדריכלות ועיצוב פנים – "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את משה פלח – קבלן בניין וניהול פרוייקטים. משה מספר ללירן על החשיבות של יושרה מקצועית בתחום הבניין ובעבודה עם חומרים תקניים, ועל השילוב בין ניהול מול ספקים, מול קבלני משנה ומול הצוותים של הקבלן. בנוסף, הם מדברים על הצעות מחיר הכוללות את כל התוכניות ביחד כמו קונסטרוקציה, אדריכלות ועיצוב, זאת במטרה למנוע אי הבנות.

  • 02.10.22

    "נדל"ן על הזמן" היא סדרת הפודקאסטים החדשה על התחדשות עירונית בהגשת עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל במשרד יהב ושות'. בכל פרק ידבר עו"ד יהב עם דמויות בכירות ומשפיעות בתחום, ויחד הם יפרקו וירכיבו את שלבי התהליכים: ממכרז יזמים, דרך כנס דיירים ועד המורכבויות שבהליך פשיטת רגל. בנוסף, נבין איך שומרים על האינטרסים של כל הצדדים, וגם מה מוביל את השחקנים במשחק ומה עומד מאחורי הבחירות שלהם? בפרק הראשון עו"ד יהב מארח את אליהו לאב, מנכ"ל ובעלים של האחים לאב, פיקוח התחדשות עירונית מקבוצת פורט מהנדסים. יחד הם דנים בסוגיית בחירת היזם: מהו התהליך המוסדר המומלץ? מה תפקידם של המפקח ועורך הדין? מהם הפרמטרים החשובים ביותר במכרז לפי מבחן התוצאה ואיך בודקים את החוסן הפיננסי של היזם? בפרק הזה תוכלו ללמוד גם מה כדאי לכלול במפרט הטכני ומהו "מחירון זיכוי"?

  • 28.09.22

    בפרק השלישי בסדרת הפודקאסטים החדשה על אדריכלות ועיצוב פנים – "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את גיא זבק מ"בריק ועץ" – חברת בוטיק המתמחה בייבוא ושיווק של בריקים, פרקטים, דקים ואבן טבעית. גיא מספר מה זה בריק אמיתי המשמש לחיפוי ולבנייה, אילו סוגים של בריקים קיימים בתחום, ואיך משלבים אותם בפרויקטים של בתים ומשרדים? בנוסף, הם מתייחסים להבדלים המהותיים בין "בריקים מפירוקים" ל"בריקים רטרו".

  • 21.09.22

    בפרק השני בסדרת הפודקאסטים החדשה על אדריכלות ועיצוב פנים – "קווים מקבילים", לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, מארחת את בני בורנלי – מנהל פרוייקטים ומפקח בנייה לבנייה פרטית צמודת קרקע. בורנלי מספר על העבודה עם לקוחות עולים חדשים, וכיצד בונים אמון עם לקוחות ישראלים ולקוחות מחו"ל. איך יוצרים הרמוניה בבית, וכיצד מלווים את הפרוייקט בשלב ההחלטות, ובשלב הבחירה של קבלנים – שלד, אינסטלציה, חשמל ואיטום. בנוסף, מסביר בני למה לדעתו תכנון "לפי מחיר למטר" זו לא הדרך הנכונה.

  • 13.09.22

    "קווים מקבילים" – סדרת פודקאסטים חדשה על אדריכלות ועיצוב פנים בהובלת לירן בן איבגי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים. בכל פרק מתארחת דמות מובילה בתחום, ויחד הן מדברות על תכנון ועיצוב, טרנדים וחידושים, וכיצד מכניסים את הלב לתוך היצירה. בפרק הראשון, לירן בן איבגי מארחת את עדי חליפה מ"עדי וארז נגרים" – נגריית בוטיק שמתמחה בייצור מטבחים ופריטי נגרות ייחודיים העשויים מחומרים טבעיים. החברה רואה במלאכתה עבודת אומנות המתחילה משלב תכנון הרהיט, התאמתו לחלל בבית ועד השלב החשוב ביותר – ביצוע הרהיט עצמו בעבודת יד. עדי חלפון מספר למה דווקא התמקד בסגנון האירופאי, מהי חווית המשתמש עבורו ואיזה מיתוס כדאי לנפץ לגבי גודל המטבח?

  • 31.08.22

    בפרק האחרון לעונה של הפודקאסט "בלי פילטרים" בהגשת הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנו פוגשים את ענבר, אישה קרייריסטית וספורטאית, שעברה מבחירה ניתוח הרמה וחיטוב חזה בגיל 42, בכדי לשפר את איכות חייה. בנוסף, נשמע את חברתה שירי, אשר משתפת מניסיונה כמלווה של מטופלות ומטופלים רבים במחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב, מתוקף תפקידה כעובדת סוציאלית במחלקה. ד"ר ארד מתאר בפרק את השינויים הגופניים בגוף אחרי לידות, ומסביר על השינויים הורמונליים והגיל שיכול לשחק פקטור בביצוע ההליך. הפרק עוסק במוטיבציות ובחרדות סביב ניתוח. מדוע ישנה עליה בניתוחים אלה בקרב נשים בגילאי ה40? איך מתמודדים עם הדילמות והחרדה? והאם בניתוחים כאלה, שלא נעשים מכורח רפואי, קיים אפקט ממכר?

  • 24.08.22

    בפרק זה אנחנו נחשפים לאפרת, מטופלת שעברה בגיל 33 הליך הסרה מניעתית של החזה ושחזור שד בעקבות גילוי BRCA2, גן שיוצר סיכון לסרטן והתגלה בגופה כחיובי. אפרת משתפת את ד"ר אודי ארד על הדרך שבה גילתה את המחלה, ועל המחשבה לביצוע ההליך הכירורגי, שהתבשלה אצלה במשך 5 שנים. בנוסף, היא מספרת על הניתוח עצמו, הליך שחזור השד, והליך ההחלמה.

  • 17.08.22

    הפרק העשירי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, עוסק באחת הסוגיות המדוברות והשנויות במחלוקת בעולם הפלסטיקה – השימוש בשתלי סיליקון. בפרק זה אנחנו נחשפים לשתי מטופלות שעברו הגדלת חזה בצעירותן, וכעבור שנים הן הגיעו לצומת שבה היו צריכות להחליט אם להסיר את השתלים לגמרי או להכניס שתלים חדשים? כל אחת מהמטופלות הכניסה אותנו לעולמה והציגה את השיקולים שהביאו אותה לקבלת ההחלטה. בנוסף, הן סיפרו על החיים עם שתלים, יתרונות מול חסרונות וההשפעה על זוגיות וקריירה.

  • 10.08.22

    בפרק התשיעי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנו נחשפים לרינה שעברה ניתוח להקטנת חזה שבועיים בלבד לפני הריאיון. לאורך השיחה רינה משתפת בקשיים שהיו לה עוד מגיל ההתבגרות ועד לשלב שהחליטה להקטין את החזה. השאלה המרכזית שעלתה מבחינתה – האם לבצע את הניתוח לפני או אחרי ההיריון? האם חוסר היכולת להניק כתוצאה מניתוח שווה בכדי למנוע את הסבל היומיומי? ומהי הפרופורציה הנכונה לניתוח הקטנת חזה?

  • 03.08.22

    בפרק האחרון לעונה הראשונה של סדרת הפודקאסטים, עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי דנים על דילמות שעולות סביב סוגיית סכסוכי ירושה כאשר ההורים המבוגרים נמצאים בחו"ל והילדים בישראל. איך קובעים את סמכות הדיון – האם בארץ או בחו"ל? מה לגבי שיטות המיסוי? מה המשמעות של "צוואה הדדית"? ומה עושים כאשר חלק מהיורשים בארץ וחלק בארה"ב? בנוסף, משוחחים השניים עם עו"ד שרה שולביץ שמתגוררת בניו יורק, על ההבדלים בין הדין בישראל לדין בארה"ב לגבי שינויים בצוואות ומה זה "כיבוד ערכאות"?

  • 03.08.22

    בהמשך לפרק הקודם, שעסק בתסמונת פולנד, בפרק הזה של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, נועה ויעל משתפות את המאזינים/ות במחשבות של נערה מתבגרת שעוברת שינויים גופניים שלא דומים לבני הנוער שבסביבתה, וכיצד מקבלים את ההחלטה לעבור ניתוח בגיל כל כך צעיר? האם מדובר בהחלטה מושכלת? ומהי התוצאה שתספק את המנותחת?

  • 27.07.22

    בפרק השביעי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת ד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנחנו זוכים להכיר את אופירה וקרן, אימהות חזקות לילדים בוגרים, שחושפות בפנינו את סיפורם של ילדיהם שעברו שינוי בחייהם כחלק מהליך ההתבגרות. האחד הוא גיא, שעבר שינוי הורמונלי יוצא דופן שהגביל את התנהלותו והשנייה היא נועה שהשינויים של גיל ההתבגרות השפיעו גם עליה. בפרק זה, האמהות חושפות בפני המאזינים מהן המחשבות, הלבטים וההחלטה השיתופית לקיים את הניתוח? מהן השאלות העולות בביצוע ניתוחים קוסמטיים בקרב ילדים?

  • 20.07.22

    בפרק השישי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת ד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנחנו מכירים את ויולט, אם יחידנית ל-2 ילדים קטנים, שחושפת את התהליך שעברה במלחמתה בסרטן השד מרגע החשיפה, לאורך התהליך ועד ההחלמה. כחלק מהתהליך שעברה, משתפת ויולט בהחלטתה לביצוע שחזור שד מיידי, כחלק מהתהליך של חזרה לחיים בריאים. ד"ר ארד מסביר מהו התהליך לשחזור השד? כיצד בעזרת שימוש ברקמות ובשומן העור ניתן לבצע את הניתוח המורכב? ועד תמונת הניצחון שבה אמרה בהתרגשות רבה לאמה "אני נקייה".

  • 20.07.22

    בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי", מספר הד"ר ראול רודריגז יתרונותיה של התזונה הצמחונית, מה דעתו על מוצרי חלב ומדוע כדאי להימנע מהם? איזה סוגי ירקות כדאי יותר לאכול? מהם פירות דלי סוכר וכיצד נכון לשלב אותם בארוחות במשך היום? הד"ר ראול רודריגז מסביר גם כיצד גורמים ליציבות ברמת הסוכר בדם? ומשיב על השאלות, האם בטופו יש יותר ברזל מסטייק אדום? והיכן יש יותר סידן ומגנזיום?

  • 13.07.22

    בפרק העשירי בסדרת הפודקאסטים על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי", מספר הד"ר ראול רודריגז על  סוגי ההפרעות בתפקוד המעיים, וממה הן נגרמות? איך מזהים מעי רגיז והאם ניתן לטפל בו באופן טבעי? מהם החיידקים הטובים? עד כמה צריכה קבועה של  פירות וירקות יכולה לשפר את בריאותנו? עוד מסביר הד"ר רודריגז, איך זה קשור למזון ללא סיבים תזונתיים, למוצרי חלב ולגלוטן? וכיצד ההפרעות האלה בתפקוד המעיים משפיעות על איכות החיים?

  • בלי פילטרים
    13.07.22

    בפרק החמישי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" בהגשת ד"ר אודי ארד,  מומחה בכירורגיה פלסטית, אנחנו נחשפים לגלית, עו"ד בעשור החמישי לחייה, המשתפת את המאזינים בסודות הטיפוח שלה והתחזוקה השוטפת בטיפולי העור והפנים, הפידבקים שמקבלת בשיגרה. ד"ר ארד וגלית דנים בשאלה האם ישנו דבר כזה "יותר מדי" בתחום ההזרקות? מהם הגבולות שהופכים את טיפול הפנים למוגזם וגס?

  • 06.07.22

    מה ההבדל בין כאב ראש למיגרנה? בפרק התשיעי בסדרת הפודקאסטים על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי" , מספר הד"ר ראול רודריגז על דרכי הטיפול בכאבי ראש במסגרת הרפואה הסינית ומה עושה בגוף חיידק "ההליקובקטר"? כיצד מטפלים בדיקור סיני ובצמחי מרפא, מה דעתו על תרופות נוגדי כאבים? דרכים לאבחנת הכאבים וחשיבות הטיפול בשיאצו.

  • 06.07.22

    בפרק הרביעי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" עם הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנו מכירים את יפית וענבל, שתי נשים דתיות, אמהות, שמספרות על השינוי שעברו, ברמה הפיזית וברמת איכות החיים שלהן, לאחר שביצעו ניתוח להקטנת חזה. האם ההשתייכות למגזר הדתי עלולה להשפיע על ההחלטה של נשים לפנות לכירורג פלסטי? איך הניתוח השפיע על חייהן? ואיך הקרובים שלהן הגיבו לשינוי?

  • 29.06.22

    מהי החשיבות שלהם ומתי מכינים אותם? בפרק זה דנים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי, בשאלות העולות לגבי חתימה על הסכמי ממון והסכמי גירושין. מה זה "חוק יחסי ממון" ומהי המשמעות של "הטמעה לנכס"? איך קובעים מה רושמים בהסכם גירושין לגבי ענייני משמורת ומזונות, וחלוקת הנכסים?

  • 29.06.22

    בפרק הזה בסדרת הפודקאסטים על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי", מספר הד"ר ראול רודריגז על הפילוסופיה הסינית ועל האסכולות השונות ברפואה הסינית. איך מטפלים בכאבי מחזור, בבעיות במערכת העיכול ובכאבי גב וצוואר? האם דיקור יכול לסייע גם להקלה בבעיות ריכוז? ומה כולל הטיפול הטבעי בשלבקת חוגרת שמושתת על העיקרון הסיני של "להקיף את הדרקון"?

  • 22.06.22

    בפרק השלישי של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" עם הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנחנו נחשפים לאמיר, צעיר בגיל 23 מהמגזר הערבי, טרנסג'נדר, שקיבל החלטה לעבור ניתוח לשינוי מין מאישה לגבר. אמיר מספר על רגעים בחייו, התחושות מגיל ילדות, המחשבות וההחלטות שהביאו אותו לעבור את ההליך. בין היתר, משתף אמיר באירוע אלימות קשה שחווה בגיל 18 שהביא אותו לברוח מהמקום בו גדל. ד"ר ארד מתאר את השלבים שעבר אמיר, הליך השינוי הגנטלי עד לתוצאה הסופית והשלמה, חיצונית ופנימית.

  • 22.06.22

    בפרק השני של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" עם הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, אנחנו נחשפים לאמילי, רעייה ואימא לשלושה ילדים שעברה ניתוח כפול, המכונה בשפה המקצועית "Mommy Makeover", לעיצוב החזה ועיצוב הבטן, הליך שלרוב מגיע אחרי לידות והריונות. אמילי מספרת על הרגע שגרם לה להחליט לבצע את הניתוח, על השינויים הגופניים שעברה לאורך הלידות, משלב שינוי של החזה ועד לשינויים של הבטן. לאורך התקופה שלפני ההחלטה לביצוע הניתוח, משתפת אמילי את המאזינים בניסיון לפתרון "התופעה" על ידי עיסוק בספורט, והאם היו התלבטויות בדרך לביצוע הניתוח?

  • 22.06.22

    איך מסדירים את הנכסים והנחלות כדי למנוע סכסוכים? בפרק זה דנים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי, בכמה סוגיות, מה זה "בן ממשיך בנחלה" ואיך זה מסתדר עם צוואה לחלוקה הוגנת?

    האם יש כאן התנגשות בין דיני קניין לבין דיני יורשה? מהם הפתרונות האפשריים? איזה מנגנון פיצוי יכול להתאים והאם ניתן מראש לעשות הסדרים מול רשות מקרקעי ישראל לרכישת הבעלות המלאה בנחלה?

  • 22.06.22

    בפרק השביעי בסדרת הפודקאסטים על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי", מספר הד"ר ראול רודריגז מהם הגורמים העיקריים למחלות החורף השכיחות כמו שפעת ודלקות אוזניים, ועל הדרכים הטבעיות לטיפול בהן. ד"ר רודריגז מסביר על הטיפול בדיקור סיני בהגנה על הגוף מפני זיהומים, מהו שמן אורגנו ומה דעתו על החשיבות בצריכה קבועה של ויטמין D כדי לטפל במחלות ויראליות וגם למניעת מחלות כלי דם ולב?

  • 15.06.22

    עד כמה נפוצה המודעות לבעיות מיניות אצל צעירים?  מהם הסיבות הפסיכולוגיות והפיזיולוגיות לחוסר בחשק מיני וקשיים בתפקוד המיני?

     

    הד"ר ראול רודריגז מספר בפרק הזה בסדרה "ד"ר תציל אותי" על דרכי הטיפול בבעיות בתפקוד המיני, על החשיבות להקפיד על תזונה נכונה, להתמיד בפעילות גופנית, ולבדוק את רמת ההורמונים שלנו. ד"ר רודריגז מסביר גם כיצד פגיעה בתפקוד כלי הדם של איברי המין אצל נשים וגברים קשורה לסכנה להתקף לב ומה אפשר לעשות גם בגיל מבוגר?

  • 15.06.22

    איך ממנים מנהל עיזבון? כיצד מעריכים שווי ברוטו ונטו של נכסים? מה עושים כאשר אין חלוקה דיפרנציאלית וכולם נרשמים על כל הנכסים? בפרק זה, עוסקים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין גלעד המאירי בהיבטים השונים של הפעולות המרכזיות של מנהל העיזבון: באיזה אופן מחלקים את הנכסים בהתאם למיסוי שונה ובהתאם לשיקולים האישיים של היורשים, ומתי בית המשפט מתערב?

  • 13.06.22

    בפרק הראשון של סדרת הפודקאסטים "בלי פילטרים" עם הד"ר אודי ארד, מומחה בכירורגיה פלסטית, מתארת המטופלת סאבין על הניתוח שהפך לאחד השינויים הכי גדולים בחייה, ניתוח להקטנת חזה. סאבין, בת 71, מספרת על החוויה שעברה בתקופה שקדמה לניתוח (שהתבצע לפני מספר חודשים), ההחלטה שגרמה לה לעבור את הניתוח, השלבים שעברה עד ליום הניתוח, מה הכי הפתיע אותה בתהליך? ומהו השינוי שעשתה בחיים המקצועיים שלה בעקבות הניתוח שעברה?

  • 08.06.22

    בפרק החמישי בסדרת הפודקאסטים ד"ר תציל אותי, מספר הד"ר ראול רודריגז מהם הסימנים לדמנציה ולאלצהיימר ומהן הסיבות שמובילות לכך? כמה דמנטים יש בישראל?

    בנוסף, מה עושה גלוטן לגוף ומהי המשמעות של תת פעילות בלוטת התריס? האם החזרת הורמונים לא סינתטיים יכולה לטפל גם במחלקת הפרקינסון וגם בדמנציה? איך עושים ספורט למוח ומשפרים את התפקוד המוחי,  מהי ההשפעה של בדידות על בריאותינו ולמה חשוב כל כך לרקוד?

  • 08.06.22

    מה עושים היורשים ללא צוואה מוגדרת והאם הם יכולים לדרוש פירוק שיתוף? איזה זכויות יש לבן הזוג ולבת הזוג לפי החוק? מה קובעת "צוואה הדדית"? בפרק זה, דנים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין גלעד המאירי בסוגיות העולות לגבי הכנת צוואות ופסילתן, ועל שאלות העולות במהלך הסכסוכים בדיני ירושה: לפי אילו סיבות אפשר להתנגד לצוואות? איך מתמודדים עם זיוף חתימה? איך מוכיחים כשירות? ומה זה השפעה בלתי הוגנת על כותב הצוואה?

  • 01.06.22

    איך מחשבים מזונות? כיצד בית המשפט מחשב את החוסן הכלכלי של ההורים? האם החוסן הכלכלי כולל גם הכנסות שוטפות מנכסים מניבים? מה קורה במידה והורה לא יכול לשלם? מהי המהפכה בתחום המזונות משנת 2017? בפרק זה, מספרים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי גם על פס"ד התקדימי של ביהמ"ש העליון בעניין משמורת משותפת, מה קובע בית הדין הרבני ומהי ההיררכיה ביניהם?

  • 25.05.22

    מה קורה בהליך גירושין כאשר אחד הצדדים תובע פירוק שיתוף במקרקעין? מה תפקידו של בית המשפט לענייני משפחה? האם בית הדין הרבני יכול לעצור את פירוק השיתוף? מה זה "צו מדור ספציפי" ומה קובע הליך של "שלום בית"? בפרק השישי בסדרה, מספרים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מהם ההיבטים הכלכליים שצריך לקחת בחשבון והאם אפשר להכניס צד שלישי כדי לזרז את ההליך?

     

  • 25.05.22

    מערכת העיכול והחיידקים הטובים. בפרק השלישי בסדרת הפודקאסטים החדשה על רפואה טבעית – "ד"ר תציל אותי" מספר ד"ר ראול רודריגז על חיידקי המעיים והקשר לדחף לפחמימות ולסוכרים. כיצד מאבחנים זיהומים? באיזה אופן נלחמים במזהמים ומחזקים את מערכת החיסון? מהן הדרכים לטפל בהליקו-בקטר ובקנדידה, ואיך זה משפיע על החומציות בקיבה, שיעול וצרידות, ומחלות כלי דם ולב?

     

     

  • 18.05.22

    למה לתת מתנה דווקא עכשיו? איך זה קשור לתביעת פיצויים? האם נותן המתנה יכול להתחרט? מהן אפשרויות היציאה שלו? איזה סוגי מתנות נדל"ניות קיימות והאם מדובר בעסקה לכל דבר ועניין? בפרק הזה, מנתחים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי את המצבים האפשריים במידה והמתנה עדיין לא נרשמה בטאבו, ואת ההיבטים המיסויים של התהליך הזה.

  • 18.05.22

    מה זה "אנדרופאוזה"? מהם סימני גיל המעבר אצל גברים? ומדוע הורמוני המין דועכים ויורדים ? בפרק השני בסדרת הפודקאסטים החדשה על רפואה טבעית -" ד"ר תציל אותי" , מספר ד"ר ראול רודריגז  על השיטה לשמור על רמת הורמונים גבוהה, על רמת הפרשת "הטסטוסטרון" והקשר לאורח החיים שלנו  ולפעילות גופנית. איך אפשר להפחית את רמת השומן ולחזק את מערכת החיסון? מה זה "הורמון הנעורים"?  איך מחזירים את הורמוני המין ומהו פרופיל הורמונלי?

     

  • 11.05.22

    מה קורה בעסקת נדל"ן שאחד השותפים לה נפגע מבחינה בריאותית והופך ל"חסוי" בהגדרה המשפטית?  איך קובעים מי יהיה האפוטרופוס שלו ואיך זה ישפיע על המשך בניית הפרויקט הנדל"ני? בפרק הזה, מספרים עו"ד זיו בייטל ושמאי המקרקעין, גלעד המאירי מהם הפתרונות למצב המשפטי הזה, האם השותפים צריכים למכור את הפרויקט ומה זה בדיוק "ייפוי כוח מתמשך"?

  • 11.05.22

    בסדרת הפודקאסטים החדשה על רפואה טבעית -" ד"ר תציל אותי" , מספר ד"ר ראול רודריגז על הסודות לשמירה על אורח חיים בריא, ועל זוויות חדשות להבנת בעיות רפואיות והטיפול בהן.

    בפרק הראשון נדבר על "מנופאוזה"- תופעה טבעית של הפסקת מחזורי הווסת. מהם הסימנים של גיל המעבר אצל נשים? מהם נוירו-טרנסמיטוריים? איך זה קשור לדיכאון אחרי הלידה? מה הפתרון לחוסר בהורמונים?  מתי כדאי להתחיל את הטיפול ההורמונלי? מה ההבדל בין מתן הורמונים סינטטיים להורמונים טבעיים? וכיצד מתאימים את הטיפול באופן אישי עבור כל מטופלת?

  • 27.04.22

    מתגרשים? מה עושים כאשר אחד הצדדים לא רוצה למכור את הנכס המשותף?  איך אפשר לחלק חצי דירה? מה המשמעות לכך שבית משפט מוציא צו לפירוק שיתוף? איפה נכנסים לתמונה כונס הנכסים והשמאי ? בפרק הזה של סדרת הפודקאסטים, מספרים עו"ד זיו בייטל וגלעד המאירי ממה צריך להיזהר בתהליך "פירוק השיתוף" ואיך בדיוק קובעים את שווי הנכסים.

  • 27.04.22

    רז בכר, מהנדס מערכות מידע בהכשרתו, מוביל את האסטרטגיה של מייקרוספט מול  הסטארט-אפים בישראל. בכר מספר  לד"ר אסתר לוצאטו על התוכניות הייעודיות לקידום מיזמים, ועל האקסלרטור החברתי של מיקרוסופט, AI for Good, המתמקד בתחומי קיימות, נגישות, זכויות אדם, מורשת ובריאות. בפרק הזה, תוכלו להכיר גם את המיזם שמסייע להורים של ילדים עם מוגבלויות וגם את המיזם שמספק פתרונות לניווט בתוך מבנים, לאנשים עיוורים.

  • 20.04.22

    האם צריך לשנות את שיטת הממשל? כיצד צריכים להיראות היחסים בין הדרג המקצועי לדרג הפוליטי? עו"ד אלי מוגילבסקי, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, מספר על הצורך ברתימת הטכנולוגיה לשיפור האמון ויכולת קבלת ההחלטות של הדרג הפוליטי בישראל. בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו הם דנים על חשיבות הפלטפורמה הטכנולוגית ליצירת מדדים ויעדים תוצאתיים, על סוגיית מעבר בסיסי צה"ל לנגב וגם על הדרכים להתמודד עם האלימות בחברה הערבית.

  • 20.04.22

    איך עושים צוואה? כאשר מחלקים נכסים בצוואה ישנם שיקולים כלכליים, מיסויים ואישיים. מה קורה כאשר המוריש נותן לשני הילדים נכסים עם אותו שווי כיום ועם שווי עתידי אחר?

    האם לתת לכל ילד חלק יחסי בנכסים? למה במקרה כזה הילדים עלולים לשלם הרבה יותר מיסים ולהיכנס להרבה יותר סכסוכים? בפרק השני בסדרת הפודקאסטים של עו"ד זיו בייטל וגלעד המאירי תוכלו להבין טובה יותר את הליכי הירושה ואת ניתוח הנכסים והכספים כדי לחסוך יותר כסף ומריבות בתוך המשפחה.

  • 13.04.22

    סדרת פודקאסטים חדשה על ענייני משפחה ונכסים בהגשת עו"ד זיו בייטל – מומחה בדיני משפחה וירושות, וגלעד המאירי – כלכלן, ושמאי מקרקעין. מדי שבוע הם מדברים על סוגיות משפטיות שבהן בני משפחה נאלצים להתמודד עם מקרים שבמרכזם עמדו דילמות של רכוש ונכסים.

    בפרק הראשון העוסק בירושות, עולות השאלות: איך עדיף לתת ירושה? צוואה או תהליך של "העברה בחיים"? "העברה בחיים" מעניקה לילדים תחושה של ביטחון פיננסי ופסיכולוגי אבל גם עלולה לסבך את ההורים עם גורמים מצד ג', מהי דרך המלך? איך מחשבים את המיסוי? וכיצד אפשר להימנע מסכסוכי ירושה בבתי המשפט ? זאת ועוד בפרק הראשון בסדרה.

  • 13.04.22

    שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר, זרוע של קרן רש"י, מספר על הצורך להגדיל את המגוון החברתי בהייטק הישראלי ועל המימון שנותן צה"ל למימוש המטרה הזו. בר וד"ר אסתר לוצאטו משוחחים על תוכנית "מגשימים" שמעניקה את הכלים הטכנולוגיים לילדים שגרים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. בפרק תוכלו לדעת גם כמה אחוזים מבוגרי התוכנית מתגייסים ליחידות סייבר וטכנולוגיה בצה"ל, והאם ראשי ערים ומנהלי בתי ספר מסייעים למימוש החזון?

  • 05.04.22

    איך החברה הישראלית יכולה ליהנות יותר מפירות ההייטק? ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, מדען, יזם, מנהל עסקי, תפעולי וטכנולוגי בכיר בחברות היי טק, מספר על הצורך להטמעת הטכנולוגיות החדשניות בכל ענפי המשק ובכל תחומי החיים. ד"ר עמי אפלבום מסביר בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו איך לפתח אקוסיסטם של ההייטק בפריפריה בזיקה לעוגנים אזוריים. ישראל ידועה בתור אומת הסטארט-אפ, ורשות החדשנות פועלת להפוך את ישראל ל"סמארט-אפ ניישן", כדי לאפשר לסטארט-אפים להתפתח לחברות שלמות וגדולות, ולהרחיב את מעגל העוסקים בהייטק לפריפריה החברתית.

  • 30.03.22

    היזמית העסקית-חברתית, חנה רדו, מספרת על מגוון המיזמים בפריפריה וביניהם: מדבר תשעשרה ומקאן ואלי במצפה רמון, ועל החשיבות של שילוב קריירה עם פעילות חברתית. חנה שגדלה בבית של הורים ניצולי שואה מדברת עם ד"ר אסתר לוצאטו על החשיבות של הערכים והיכולת לתת ולקבל, ועל השביתה שארגנה בצעירותה תוך כדי נגינה באקורדיון.

  • 23.03.22

    מה תפקידה של המדינה בטיפוח שוויון הזדמנויות בעסקים? רמזי חלבי, דוקטור לכלכלה, מרצה, איש עסקים והעומד בראש ארגון "צופן" שמטרתו קידום חברה משותפת באמצעות פיתוח ההייטק בחברה הערבי. חלבי, ששירת כעשרים שנה בצה"ל, והיה גם ראש המועצה המקומית דאלית אל-כרמל מספר על האפשרויות לשיתוף פעולה בין ראשי רשויות כדי לקדם את הכלכלה ומסביר כיצד ניתן להכשיר ולשלב יותר ערבים ישראלים בתעשייה.

  • 16.03.22

    למה בישראל יש הון אנושי כל כך מוצלח בתחום ההייטק? איך ידע ופרקטיקה מסייעים לקידום אחריות תאגידית? ד"ר מעיין אגמון וסתיו בר שני הקימו יחד את "מרכז קיימא", מרכז הכשרה לחדשנות חברתית ויזמות אימפקט באוניברסיטת חיפה. בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו, הן מספרות על תפקידה של האקדמיה בשינויים חברתיים וסביבתיים בקהילות גדולות ועל משמעותם של ערכים וצדק חברתי.

  • 08.03.22

    נטלי וידל, שותפה ומנהלת בקהילת "יזמיות", מספרת לד"ר אסתר לוצאטו על הקהילה שפועלת לקידומה של יזמות נשית ולהגדלת מספר הנשים במיזמים בתחום ההייטק והביוטק. הקהילה מאפשרת הנגשת ידע והקניית כלים מקצועיים, תמיכה ועזרה הדדית בין נשים, יצירת הזדמנויות בארץ ובחו"ל, חבירה לשותפים אסטרטגיים ובנייה של רשת תמיכה מקיפה. הקהילה מפיקה גם את הגרסה המקומית של She Loves Tech, תחרות הסטארט-אפים הבינ"ל הגדולה ביותר בעולם לנשים.

  • 02.03.22

    רויטל ביתן, מנהלת תחום אחריות תאגידית באינטל ישראל מסבירה על הפרוייקטים שחושפים את הקהילה לטכנולוגיות חדשניות.  רויטל ביתן מספרת לד"ר אסתר לוצאטו איך הטכנולוגיה מקשרת בין מגזרים שונים באוכלוסיה בישראל, מדוע פתחה בלוג שמטרתו עשיית הטוב, ומהם היעדים החברתיים והסביבתיים לדעתה לעשור הקרוב?

  • 23.02.22

    ד"ר אסטורה מודנה, דוקטור לפיזיקה גרעינית, עלה לישראל מאיטליה, וכיום שותף מנהל בקרן ההון סיכון Terra Venture Partners. ד"ר מודנה מספר לד"ר אסתר לוצאטו איך הצליח להביא יזמים לפריפריה, ומדוע תעשיית ההייטק הישראלית משגשגת דווקא בתקופת משבר הקורונה? הוא חושף גם מהן התכונות הייחודיות שיש להייטקיסטים הישראליים ואיך מחברים בין ציונות לעסקים.

  • 16.02.22

    הרב משה פרידמן, יזם הייטק חרדי ישראלי, מייסד  ארגון קמא-טק, מספר כיצד הארגון מחבר בין עובדים ועובדות מהמגזר החרדי לבין ענקיות ההייטק. ההכשרות הטכנולוגיות של הארגון מאפשרות ליותר מאלפיים חרדים מדי שנה לרכוש את הידע הדרוש כדי להיכנס לעולם ההייטק. בפרק, הרב משה פרידמן מספר לד"ר אסתר לוצאטו על ההזדמנות לקהילה החרדית ועל החשיבות של ההכשרות הללו לכלכלה הישראלית.

  • 07.02.22

    בן אלפי, השלים קריירה של 25 שנה בחיל האוויר ומספר איך הקים את חברת Blue White Robotics, חברה שהופכת טרקטורים בחקלאות לרכבים אוטונומיים. החברה מפתחת פלטפורמה לניהול ושליטה מרחוק של עשרות עד מאות כלים אוטונומיים אוויריים וקרקעיים, שפועלים גם בתנאי מזג אוויר קשים, כרגע בארה"ב, אירופה ואוסטרליה. בן מספר לד"ר אסתר לוצאטו מהם החזון והערכים של החברה, ואיך שילוב עובדים עם צרכים מיוחדים דווקא מעודד משקיעים מחו"ל.

  • 27.07.21

    דפנה גבר ליפשיץ, מנכ"לית עמותת "תפוח", הפועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל מסבירה איך ההכשרה שהעמותה נותנת מאפשרת ליותר ממיליון צעירים ומבוגרים לממש את זכויותיהם ולהגשים את הפוטנציאל שבהם. בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו, מספרת גבר ליפשיץ כיצד הצליחו לממן ולחלק אלפי מחשבים בפריפריה ומדוע יש דרישה כל כך גבוהה למתכנתים בשוק התעסוקה?

  • 19.07.21

    מרגישה לא בטוחה בדרך חזרה הביתה? רוצה לסייע גם לנשים אחרות? נטע שרייבר גמליאל מייסדת שותפה ומנכ"לית בחברת הסטארט אפ SafeUp מסבירה, בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו, איך כל אחת יכולה לקחת חלק ביצירת מרחב בטוח יותר. האפליקציה מאפשרת למשתמשות להיעזר בה כאשר הן נתקלות בסכנות ממשיות או פוטנציאליות וזקוקות לתמיכה בזמן אמת. מדובר ברשת חברתית המבוססת על קהילות מקומיות של נשים שעברו הדרכה ויכולות לתת מענה בשיחת טלפון או בשיחת וידאו, תוך איתור המיקום המדויק של הפונה. נטע מספרת מהו המודל העסקי של המיזם הזה, ואיך נשים מתימן וממרוקו נחשפו לאפליקציה?

  • 13.07.21

    האם תהליכי המיון ליחידת 8200 מאפשרים מתן הזדמנות שווה למועמדים שמגיעים מהפריפריה? האם יש יותר נשים או יותר גברים ביחידה? מהי עמותת בוגרי 8200 ואיך היא מסייעת לילדים בבתי הספר להתעניין בלימודי סייבר? קרן הרשקוביץ חברת הנהלה בעמותת בוגרי יחידת 8200 ומייסדת –שותפה של תוכנית Woman2Woman עונה על כל אלה בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו, ומספרת גם על התוכנית שכוללת מנטורינג על ידי הנשים החזקות במשק, לצד אירועים, מפגשים וסדנאות.

  • 06.07.21

    רות פולצ'ק יזמית סדרתית, מגלה איך כל כך הרבה יזמים/ות ישראלים מצליחים להגיע להישגים בינלאומיים ועל התמיכה המשמעותית של רשות החדשנות ושל האקדמיה בישראל. בשיחה עם ד"ר אסתר לוצאטו, מספרת פולצ'ק על הסטארט אפ Less Tests שמאפשר לעשות פי חמש בדיקות קורונה באותה עלות ורק על ידי תוכנה, ועל קהילת She Codes שכוללת כבר עשרות אלפי נשים בישראל והוקמה במטרה לשלב כמה שיותר נשים בתעשיית ההייטק.

  • 01.07.21

    פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר, רופאה וחוקרת מספרת לד"ר אסתר לוצאטו על החשיבות של תמיכה ממשלתית להתגייסות לפרוייקטים לאומיים בנגב, מסבירה מהו השילוב המנצח של נשים וגברים בדרגות הניהול הבכירות, והאם משבר הקורונה מאפשר ליותר נשים להשתלב בתפקידים אטרקטיביים?

  • 24.06.21

    כפיר דמרי, מהנדס ויזם ישראלי, ממייסדי עמותת SpaceIL ששיגרה את החללית "בראשית" לירח, מספר לד"ר אסתר לוצאטו איך הם הצליחו לגייס 100 מיליון דולר למימון הפרויקט, וליצור את החללית הכי קטנה אי פעם. דמרי מסביר גם כיצד הם שילבו שני מיליון תלמידים והפכו אותם לנוסעים דיגיטליים בחללית, וחושף את "בראשית 2" ומספר איזו אינפורמציה הם רוצים להביא מהירח, ואיך זה קשור לאיחוד האמירויות?

  • 15.06.21

    ססיל בליליוס, ראש תחום אימפקט וקיימות בקרן "פיטנגו" מסבירה כיצד העולם החברתי והסביבתי צריך להיות שזור בתוך המוצר במודל העסקי, מהם ההבדלים ברגולציה בין אירופה לארה"ב ומדוע ממשל ביידן מהווה בשורה גדולה לתחום האימפקט

  • 07.06.21

    השאלה הזו מאתגרת ארגונים כבר שנים רבות. אחת הדרכים היא התנדבות ושילוב בין חדוות היצירה למתן פתרונות טכנולוגיים לקהילה. דור לוי, חוקר אבטחה באינטל מספר על שיתוף הפעולה עם בית החולים אלי"ן – מרכז לשיקום ילדים ונוער, מסביר איך רובוטים יכולים לסייע לילדים המאושפזים ומה הקשר לשכונת מוסררה בירושלים

  • 30.05.21

    זיקה אב-צוק, סמנכ"לית פיתוח עסקי בסיסקו, מספרת על רשת האבים דיגיטליים בפריפריה המאפשרת לחבר עמדות הדרכה ועבודה בנקודות מרוחקות, ומסבירה על החשיבות של שילוב בין דיגיטציה ואחריות חברתית. האזינו לפרק ההמשך של "לחיות את החזון" – ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את זיקה אב-צוק.

  • 30.05.21

    זיקה אב-צוק, סמנכ"לית פיתוח עסקי בסיסקו, מספרת על רשת האבים דיגיטליים בפריפריה המאפשרת לחבר עמדות הדרכה ועבודה בנקודות מרוחקות, ומסבירה על החשיבות של שילוב בין דיגיטציה ואחריות חברתית. האזינו לפרק של "לחיות את החזון" – ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את זיקה אב-צוק.

  • 26.04.21

    דדי פרלמוטר, ששימש בתפקיד סגן נשיא בכיר בחברת אינטל העולמית מסביר איך הקהילה הטכנולוגית והיזמית נרתמת למשימות לאומיות, כיצד ניתן לשלב יותר ערבים ישראלים בהייטק ומדוע וויתר על הפוליטיקה? האזינו לפרק של "לחיות את החזון" – ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את דדי פרלמוטר.

  • 26.04.21

    מאיה גורה, יזמית חברתית, בוגרת תואר שני בקרימינולוגיה קלינית באוניברסיטת בר אילן מספרת איך הצליחה לעשות שלושה אקזיטים, כיצד זה קשור להתנדבות בבית הכלא והאם כדאי להקים מיזם יחד עם בן הזוג? האזינו לפרק של "לחיות את החזון" – ד"ר אסתר לוצאטו מארחת את מאיה גורה.

  • 24.05.20

    "הלב שלי" ו-"אין יותר מועדונים", אלה שני השירים שאיתם החליט דניס לויד לפוצץ את הרשת בפעם הראשונה בעברית. ומה ישי ריבו חשב על הביצוע?

  • 12.05.20

    קבלו את כל השירים שבעונה הראשונה של התוכנית הפופולרית "Too Hot To Handle"

  • 10.05.20

    חמשת השירים החדשים והנכונים

  • 06.05.20

    הלייבים הנצפים ביותר באינסטגרם

  • 02.02.20

    מדי שבוע בתוכנית הקלאב שלנו "ליין אאוט" (שישי, 22:00) אנחנו מביאים לכם את הטרקים הכי חדשים ובולטים במוסיקה האלקטרונית.

  • 30.01.20

    הטיפים של ג'ני בלום לכתיבת ההקדשה המושלמת

  • 30.01.20

    מהם 6 הדברים שיתרחשו בעולם המוזיקה בעשור הנוכחי?

  • 30.01.20

    השירים של היום נגמרים בקאט

 / 
מנגן עכשיו

הנבחריםעם דוד בן בסט